מלחמת ההקצאות בבני ברק

בכירים ב"דגל": "זהו שוד קרקעות, נילחם עד הסוף"

מלחמת ההקצאות בבני ברק על 50 המגרשים האחרונים מחריפה • לאחר שבכירי העירייה הבהירו כי יאשרו זאת גם ללא 'דגל התורה', במפלגה הליטאית מכריזים מלחמה • "מדובר בשוד הקרקעות הגדול ביותר", הם זועמים ומבהירים: "נילחם עד הסוף" כולל בביהמ"ש • הדיין הגר"י סילמן נכנס לעובי הקורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט וסגנו מנחם שפירא אצל מרן הגראי"ל (צילום ארכיון: כיכר השבת)

מלחמת ההקצאות בבני ברק: בשבועות האחרונים סוערת עיר התורה והחסידות בעקבות החלטתו של ראש העיר חנוך זייברט להוציא למכרז את חמישים המגרשים הציבוריים האחרונים בבני ברק המיועדים להקצאות עבור בתי כנסיות, כוללים, ישיבות ומוסדות תורה וחסד.

הדבר גרם לסערה גדולה שכן גורמים רבים בעיר ראו עצמם נפגעים מכך זאת בשל החשש שלא יזכו במגרש זאת למרות הציפיה הגדולה. לעירייה הוגשו מאות בקשות אולם כאמור מדובר ב-50 המגרשים האחרונים המיועדים להקצאות.

מי שמגלים את ההתנגדות הבולטת ביותר הינם ראשי סיעת "דגל התורה" הטוענים לאפליה בחלוקה המתוכננת כמו גם לפגיעה בקהילות רבות המצפות ליחס הוגן ושוויוני ולקבל את המגיע להם.

לפני כשבוע הציג "כיכר השבת" את עמדת בכירי העירייה שהבהירו כי ההקצאות יעברו בכל מקרה גם ללא תמיכת הסיעה הליטאית ולדבריהם קיים במועצת העיר רוב ברור להליך המורכב מסיעות אגודת ישראל, ש"ס ואולי אף אנשי 'בני תורה'.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט (צילום ארכיון: שוקי לרר)

אלא שב'דגל התורה', שם שמרו עד עתה על שתיקה רועמת, מחליטים להסיר את הכפפות ולהבהיר כי בכוונתם להילחם בהקצאות "עד הסוף" ובכל מחיר.

מתברר, כי בניגוד לטענות 'אגודת ישראל' כאילו והמחלוקת הינה על דרישת 'דגל' בנוגע ל"החרמת" סיעה כזו או אחרת הרי שבפועל מצב הדברים שונה לחלוטין.

"צריך להבין שחלוקה שכזאת אמורה להיערך על פי קריטריונים ברורים ושוויוניים", מסבירים הגורמים, "יש כללים איך עושים 'הקצאות'. לא ייתכן מצב בו יהיו 'דילים' מתחת לשולחן והעדפת מוסדות ועמותות ספציפיות. החלוקה צריכה להיות שווה והגונה על פי 'מפתח' ברור של אוכלוסייה וצרכים".

"כשבודקים את ההקצאות בעבר מתברר כי באגודת ישראל זכו תמיד לרוב ברור בחלוקה ולהעדפה ללא כל סיבה. גם בתוך אגודת ישראל זכתה חסידות גור לחלוקה מעבר למגיע לה. כיום כשבאים 'לחלק' את המגרשים שנותרו יש לבדוק למי יש אכן צרכים אמתיים בשטח ומי לא קיבל בעבר ויכול לקבל היום על מנת לתקן את העוולות שנוצרו במשך השנים", אומרים הגורמים ומבהירים: "החלוקה אותה מתכנן ראש העיר הינה מפלה לרעה באופן חד וברור את הציבור הליטאי וגם בציבור החסידי יש רבים שאינם מרוצים ממנה וזאת בלשון המעטה".

צפו: חנוך זייברט מתברך אצל מרן הגראי"ל שטיינמן (ארכיון 'כיכר השבת')

"מדובר בשוד הקרקעות הגדול ביותר שהתרחש בעיר בעשורים האחרונים", מתבטאים הגורמים בחריפות רבה.

לדבריהם, הנציגים במועצת העיר קיבלו מההנהגה הרוחנית "אור ירוק" להיאבק בהקצאות בכל הכוח כולל החשש שהדבר יגיע בסופו של דבר לבית המשפט. "לא ייתכן שיעשו עוולה שכזאת לאור יום ואנחנו נשתוק ועוד יבקשו מאיתנו לשתף פעולה", אומר הבכיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן המעורב בפרשה בחצי השנה האחרונה מינה את אחד הדיינים המפורסמים והמוכרים בעיר, הגאון רבי יהודה סילמן, להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את תהליך ההקצאות. הגר"י סילמן בדק לעומק מי הם המבקשים לקבל הקצאות, זאת לעומת המגרשים הקיימים שהוצאו למכרז כמו גם את כל תהליך ההקצאות במהלך כל השנים בעבר.

הדיין הגאון רבי יהודה סילמן (צילום ארכיון: בעריש פילמר)

לדברי גורמים המעורים בנעשה, הדיין הנכבד חזר מזועזע ממה שהבין שהולך לקרות באם ההקצאות יאושרו. "הם (הסיעה המרכזית) מנסים להראות שההתנגדות היא בגלל סיבה כזו או בגלל סיבה אחרת, אלו שטויות והבלים. ההתנגדות בגלל שמדובר בתכנון חלוקה מפלה ולא שוויוני, זה כל הסיפור", הם מסבירים.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לאחר בדיקה מדוקדקת ושמיעת גורמים מקצועיים ופוליטיים כולל גם מגזרים אחרים העביר הגר"י סילמן את הנתונים לגדולי ישראל, שם לאחר דיון התקבלה ההחלטה הנחרצת כי חובה על הנציגים לעשות הכל בכדי למנוע עוול זה שאינו ניתן להשבה לעולמים ואף התבטאו בנוסח של "גניבת קרקעות".

המשמעות של החלטה זו הינה שלא ממתינים להצבעת מועצת העיר בכדי לבחון האם יש רוב, אלא עוד טרם סיום ההליך ייפתח הליך משפטי בכדי למנוע עוולה זו.

זייברט חוגג יום הולדת לסגנו מנחם שפירא (צילום ארכיון: כיכר השבת)

ב'דגל התורה' משגרים עקיצה בעלת רמז עבה לכיוונו של ראש העיר חנוך זייברט שם מזכירים כי בקדנציה קודמת עלה זייברט בתפקידו כמ"מ ראש העיר לאחד העסקנים הבכירים בבני ברק והבהיר לו שאם ראש העיר דאז יעקב אשר ימשיך עם ההקצאות הרי שהוא יעתור לבית משפט בכדי למנוע זאת.

"מה שמותר לזייברט - מותר גם לנו - למרות שאיננו זקוקים להכשר זאת לאחר הוראתם המפורשת של גדולי ישראל", הם מוסיפים.

"לא ניתן שיפגעו בלמעלה ממחצית תושבי העיר", אומרים ב'דגל התורה' בנחרצות ומדגישים שוב כי במלחמתם הם משמשים לפה גם לקהילות נוספות ולחלק מחצרות החסידיים שחוששות לצאת בגלוי נגד העוולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר