מהפכה בעולם המזון

מינהל המזון האמריקני: אין להשתמש ב"שומן טראנס"

מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA, יצא אמש בהודעה דרמטית, וקבע כי החל מעוד 3 שנים ייאסר על הכנסת שומן טראנס למוצרי המזון • שומן טראנס מצוי בעיקר במוצרי הג'אנק פוד, כמו הפיצות ומיני המאפים השומניים • במשרד הבריאות אומרים כי ישקלו ליישם את הההוראה גם בישראל (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

הסוף לג'אנק פוד? מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA, הודיע אמש (שלישי), כי החל מעוד שלוש שנים, ייאסר כליל השימוש בשומן טראנס, בכל סוגי המזון המיוצרים בארה"ב.

שומן טרנאס, נוצר כאשר לוקחים שומן מן הצומח, ובמהלך תהליכים כימיים הוא הופך למוקשה. המטרה של זה היא להוזיל את עלות המוצר ולהאריך את חיי המדף שלו.

אולם, שומן טראנס אינו חיוני לגוף האדם, ולכן הוא גורם להגברת הכלוסטרול הרע בדם ולהנמכת כמות הכלוסטרול הטוב.

שומן טראנס מצוי בעיקר במוצרי הג'אנק פוד, כמו הפיצות ומיני המאפים השומניים, בעיקר הקפואים, בצ'יפס ובפוקפורן ועוד מוצרים כגון אלו.

כבר בשנת 2006 הורה ה-FDA לחברות המזון לרשום על המוצר כמה שומן טראנס הוא מכיל, ובעקבות כך חלה ירידה משמעותית בכמות השומן טראנס במזון. לפני כשנה וחצי הודיעו במינהל המזון, כי בכוונתם להנחית "מכת מוות", על השומן טראנס.

יצרני מזון בארה"ב, שוקלים להלחם בהחלטה משפטית, ולהגיש עתירה נגד ההוראה החדשה. אך ב-FDA לא מתרגשים וטוענים כי את כל המוצרים ניתן לייצר ללא שומן טראנס, שהוכח כמזיק לבריאות.

ומה בישראל? במשרד הבריאות אומרים כי לא הופתעו מההוראה, ובעתיד הם יישקלו ליישם אותה גם בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר