פרסום ראשון

לראשונה בצה"ל: מ"כים חרדים בגדוד תומר של גבעתי

לראשונה בצה"ל חמישה חיילים חרדים סיימו אמש את קורס מפקדי כיתות, ויפקדו על חיילים חרדים בגדוד תומר של חטיבת גבעתי. "המטרה לבנות פיקוד חרדי אמיתי" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

הקשב המפקד: לראשונה בצה"ל חיילים חרדים יצאו לקורס מפקדי כיתות ויפקדו על לוחמים חרדים של גדוד תומר בחטיבת גבעתי, כך נודע ל"כיכר השבת".

מדובר בחמישה חרדים שהחלו בטירונות לפני חמישה חודשים בבסיס הר קרן של גבעתי יחד עם שאר החיילים החרדים שהתגייסו לגדוד.

מייד לאחר מכן הם יצאו לקורס מפקדי כיתות, שם הם למדו כיצד לפקד על חיילים ולהפוך אותם ללוחמים טובים ומקצועיים. הקורס התקיים בגדוד 906 בדרום ליד קציעות.

אתמול סיימו החמישה את הקורס והצהירו אמונים לצה"ל בפני עשרות חיילים, קצינים ובני משפחה וקרובים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי אותם חמישה יפקדו על חמש כיתות שבכל אחת מהן יהיו לפחות עשרה חיילים החל מהגיוס הקרוב שיצא לדרך בחודש אוגוסט.

אותם מפקדי כיתות יהיו החרדים הראשונים שיפקדו על לוחמים חרדיים. בגדוד המקביל "נצח יהודה" מפקדים קצינים וחיילים שאינם בהכרח מהחטיבה או מהגדוד. כך גם היה עד עתה בגדוד החרדי "תומר".

גורם חרדי בצה"ל אמר ל"כיכר השבת" כי "המטרה היא לבנות פיקוד חרדי אמיתי בצה"ל". לדבריו, "לראשונה הקורס מ"כים בגדוד 906 היה מהדרין הן מבחינת המגדריות והן מבחינת כשרות האוכל וכך זה ימשיך".

"צה"ל מבין שהוא צריך את המגזר החרדי בתוך הצבא והוא בונה שדרת פיקוד חרדית, כי כדי שיתגייסו חרדים צריך מפקדים חרדים", הוסיף הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר