קצין בכיר בפיקוד צפון

"לא נתערב בלחימה מעבר לגבול; דרוזים לא נטבחים"

קצין בכיר בפיקוד צפון התייחס לחשש הדרוזים לגורל אחיהם שמעבר לגבול והפריך השמועות על טבח קשה: "לא עשרות פצועים על הגדר ולא בית חולים שדה כמו שטענו. אני לא רואה שם טבח או משהו שקרוב לטבח" הקצין הבהיר כי ישראל לא תקח חלק בלחימה: "הסורים מקומם בסוריה והישראלים בישראל" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בסיון תשע"ה | 17.06.15
הפגנת דרוזים, אמש (צילום: אביהו שפירא - ynet תמונה ראשית: Jule Gamal/Flash90)

קצין בכיר בפיקוד צפון בצה"ל התייחס היום (רביעי) לחששם של בני העדה הדרוזית לאחיהם שנמצאים מעבר לגבול בסוריה, ואמר כי "אין שחר לחרושת השמועות לפיה הדרוזים נטבחים בצפון הרמה הסורית". לדבריו: "יש לנו מנעד אפשרויות למצבים שונים, אם יקרו, אבל אין לנו שום כוונה להיות חלק מהלחימה בסוריה. הסורים מקומם בסוריה והישראלים מקומם בישראל".

הקצין הוסיף כי "אנו לא מעורבים בלחימה בצד השני. אני לא רואה שם טבח או משהו שקרוב לטבח". לדבריו: "לא היה שום עשרות פצועים על הגדר ולא בית חולים שדה, כפי שטענו שהוקם. אנחנו לא מכניסים סתם אנשים לישראל אלא לטיפול הומניטרי. לא נראה שבטווח הנראה לעין יגיעו נמלטים סורים לגבול. באזור הכפר חאדר ובית ג'אן הלחימה היא בכלל בין המורדים המקומיים לבין צבא אסד. אין שם פעילי ג'בהת אל נוסרא".

"היו חילופי אש בימים האחרונים בין הצדדים באזור אל חאדר והם נמשכו גם הבוקר" הוסיף הקצין הבכיר. "אתמול בערב סגרנו את גזרת צפון הרמה מחשש לנהירה של דרוזים לכיוון הגבול, אבל פתחנו מחדש אחרי זמן קצר".

"אנו רואים בדרוזים תושבי ישראל כאחינו וכחברים לכל דבר ועניין, אבל אנשים שולהבו שם באופן מיותר. היום נמשכה הלחימה גם באיזור קונייטרה. היו שתי אינדיקציות לשיגורים לעבר ישראל, אבל הנפילות היו כנראה בשטח הסורי. מעבר לכך זו אחת התקופות הרגועות ביותר ברמת הגולן".

הקצין הבכיר התייחס לנושא הכפר הדרוזי חאדר ואמר: "הכפר הוא תחת המשטר הסורי וזה מאתגר מאוד להיות היום דרוזי בסוריה. יש להם אנשי שירות ביטחון סוריים בכפר והם מוקפים באנשים שאינם דרוזים. הם בין הפטיש לסדן: תומכים במשטר כי אין להם ברירה אחרת, ומצד שני אין להם דבר נגד ישראל. עובדתית, לפני כחודש וחצי חוליית המטען שיירטנו יצאה מחאדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר