מלחמת ההקצאות בבני ברק

'יתד' מציג: פרגון לליצמן ומחיקה של חנוך זייברט

מלחמת ההקצאות החריפה בין 'דגל התורה' לראש עיריית בני ברק חנוך זייברט מקבלת לראשונה ביטוי בעיתון "יתד נאמן" • בכתבה המתפרסמת על ביקורו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בבני ברק הושמט שמו של "חנוך זייברט" • בנוסף, בתמונה צורפה לכתבה נחתך זייברט כך שרק סגניו נראים בה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התמונ המקורית והתמונה החתוכה (צילום: עיריית בני ברק)

מלחמת ההקצאות בעיריית בני ברק מגיעה לשיאים חדשים: במהלך השבוע ביקר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בעיר בני ברק זאת כאורחו האישי של ראש העיר חנוך זייברט. ליצמן סייר במקומות שונים בעיר ולבסוף נערכה מסיבה לכבודו בה נחתמה "אמנת בריאות" בהשתתפות ראשי מערכת הבריאות וארגוני החסד.

קרא עוד:

הבוקר בוחר בטאון תנועת "דגל התורה" העיתון "יתד נאמן" לסקר בהרחבה את ביקורו של ליצמן בבני ברק אלא שמהכתבה נשמט שמו של ראש העיר חנוך זייברט לעומת זאת מוזכרים דווקא סגני ראש העיר, אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, אלי דדון ומנחם מנדל איזנברג וחברי מועצת העיר.

ב'יתד' נכתב כי "את הרב ליצמן אירחו פרנסי העיר, רה"ע, הרב אברהם רובינשטיין מ"מ רה"ע, הרב מנחם שפירא סגן רה"ע וחברי המועצה".

צפו: חנוך זייברט מתברך אצל מרן הגראי"ל שטיינמן (ארכיון 'כיכר השבת')

העיתון גם מדגיש את הבשורות הטובות והרפואיות שליצמן הבטיח להביא לעיר בהם סיוע מיוחד לבית חולים חיבה שעל ידי מעייני הישועה, תוספת יום עבודה בתחנות לבריאות המשפחה בבני ברק אולם כאמור מתעלם לחלוטין מאיזכורו של זייברט.

מלבד זאת גם בתמונה שצורפה לידיעה, נחתך זייברט ונראה בה רק ליצמן לצד סגני ראש העיר.

כזכור המלחמה בין הצדדים נפתחה בחודשיים האחרונים בעקבות כוונתו של זייברט לקיים מכרז על חמישים המגרשים האחרונים בעיר התורה והחסידות המיועדים להקצאות ציבוריות כאשר ב'דגל התורה' זועמים על המהלכים של ראש העיר וטוענים כי מדובר ב"שוד קרקעות" ומצהירים כי ילחמו נגד ההצהרות בכל מחיר כולל הגעה לבית המשפט.

"צריך להבין שחלוקה שכזאת אמורה להיערך על פי קריטריונים ברורים ושוויוניים", הסבירו גורמים ב"דגל התורה" בשיחה עם "כיכר השבת", "יש כללים איך עושים 'הקצאות'. לא ייתכן מצב בו יהיו 'דילים' מתחת לשולחן והעדפת מוסדות ועמותות ספציפיות. החלוקה צריכה להיות שווה והגונה על פי 'מפתח' ברור של אוכלוסייה וצרכים".

"כשבודקים את ההקצאות בעבר מתברר כי באגודת ישראל זכו תמיד לרוב ברור בחלוקה ולהעדפה ללא כל סיבה. גם בתוך אגודת ישראל זכתה חסידות גור לחלוקה מעבר למגיע לה. כיום כשבאים 'לחלק' את המגרשים שנותרו יש לבדוק למי יש אכן צרכים אמתיים בשטח ומי לא קיבל בעבר ויכול לקבל היום על מנת לתקן את העוולות שנוצרו במשך השנים", אומרים הגורמים ומבהירים: "החלוקה אותה מתכנן ראש העיר הינה מפלה לרעה באופן חד וברור את הציבור הליטאי וגם בציבור החסידי יש רבים שאינם מרוצים ממנה וזאת בלשון המעטה".

"מדובר בשוד הקרקעות הגדול ביותר שהתרחש בעיר בעשורים האחרונים", מתבטאים הגורמים בחריפות רבה.

לדבריהם, הנציגים במועצת העיר קיבלו מההנהגה הרוחנית "אור ירוק" להיאבק בהקצאות בכל הכוח כולל החשש שהדבר יגיע בסופו של דבר לבית המשפט. "לא ייתכן שיעשו עוולה שכזאת לאור יום ואנחנו נשתוק ועוד יבקשו מאיתנו לשתף פעולה", אומר הבכיר.

כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן המעורב בפרשה בחצי השנה האחרונה מינה את אחד הדיינים המפורסמים והמוכרים בעיר, הגאון רבי יהודה סילמן, להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את תהליך ההקצאות. הגר"י סילמן בדק לעומק מי הם המבקשים לקבל הקצאות, זאת לעומת המגרשים הקיימים שהוצאו למכרז כמו גם את כל תהליך ההקצאות במהלך כל השנים בעבר.

לדברי גורמים המעורים בנעשה, הדיין הנכבד חזר מזועזע ממה שהבין שהולך לקרות באם ההקצאות יאושרו. "הם (הסיעה המרכזית) מנסים להראות שההתנגדות היא בגלל סיבה כזו או בגלל סיבה אחרת, אלו שטויות והבלים. ההתנגדות בגלל שמדובר בתכנון חלוקה מפלה ולא שוויוני, זה כל הסיפור", הם מסבירים.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לאחר בדיקה מדוקדקת ושמיעת גורמים מקצועיים ופוליטיים כולל גם מגזרים אחרים העביר הגר"י סילמן את הנתונים לגדולי ישראל, שם לאחר דיון התקבלה ההחלטה הנחרצת כי חובה על הנציגים לעשות הכל בכדי למנוע עוול זה שאינו ניתן להשבה לעולמים ואף התבטאו בנוסח של "גניבת קרקעות".

המשמעות של החלטה זו הינה שלא ממתינים להצבעת מועצת העיר בכדי לבחון האם יש רוב, אלא עוד טרם סיום ההליך ייפתח הליך משפטי בכדי למנוע עוולה זו.

המונה המקורית
התמונה החתוכה ב'יתד נאמן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר