קמפיין מוצלח: חרם נגד מוצרים ישראלים בשבדיה - בוטל

סניפים של רשת סופרמרקטים ארצית בשבדיה, קיבלו החלטה להחרים מוצרים מישראל, השגרירות פתחה בקמפיין וידידי ישראל איימו שיחרימו את הרשת וזאת התקפלה (בעולם)

(צילום: מתוך YNET)

נלחמים בחרם: קמפיין תקשורתי נגד החרמת מוצרים מישראל בשבדיה, נחל הצלחה ובמשרד החוץ לומדים אותו כעת בכדי להפיק לקחים לפעמים הבאות.

מקרה החרם הספציפי, אולי לא חשוב בפני עצמו, אבל היו עלולות להיות לו השלכות רבות וקשות. הסיפור החל בעיר ורבורג, שם ישנם שלושה סניפים של רשת הסופרמרקטים הארצית "קו-אופ", ההנהלה המקומית נהגה לקיים מדי שנה "אסיפת צרכנים", גוף שכלל 24 חברים בכדי לדון בנושאים הקשורים למכירה והשיווק.

ארגוני חרם שנודע להם על כך, פעלו להעביר החלטה שבסופרמרקטים לא ימכרו כל מוצר ישראלי, גם כזה המיוצר בתוך הקו הירוק. הנושא לא קיבל כמעט תהודה, עד שנודע לשגרירות ישראל בשבדיה, שם חששו שמהלך כזה עלול להתפשט לסניפים נוספים של הרשת ברחבי המדינה.

השגריר יצחק בחמן, פתח במתקפה, אך לא דיבר על הסכסוך הישראלי פלסטיני, ועל המוסריות של ישראל, אלא דווקא על כך שלא ניתן להפלות במסחר בין מדיניות. השגרירות פרסמה לידידי ישראל במדינה, את המספרים וכתובות המייל של מנהלי הרשת, ואלה הציפו אותם במסרים לפיהם אם ישראל תוחרם הם יחרימו את כלל סניפי הרשת.

לבסוף, ההנהלה הארצית כפתה על ההנהלה המקומית, להתכנס שוב ולבטל את ההחלטה להחרים את ישראל.

השגריר אמר: |הייתה כאן מחאה גדולה מאוד שנובעת גם מכך שמדובר באי-הגינות כלפי מדינה שנמצאת במגננה וגם חלק גדול שמתנגדים לחרמות באשר הן. הלקח שלי הוא שאסור בשום פנים ואופן לוותר וצריך לצאת בקמפיין ולא להיכנס לשיקולים של טובים ורעים. דעת הקהל פעלה בעדנו. הרשת השבדית ראתה את המבול והבינה שלא צריך להתעסק בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר