10 נערים נחקרו ושוחררו

הגר"ד לאו: הצתת הכנסייה נוגדת ערכי היהדות והמוסר

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, מגנה את הצתת כנסיית הלחם והדגים בצפון הכנרת ואומר כי "הפעולות שנעשו - נוגדות את ערכי היהדות ואת המוסר האנושי" • הרב לאו קורא "לעמוד על המשמר שתופעות של קיצונים לא יכרסמו ביחסי הכבוד בין הדתות" • עשרה נערים נחקרו ושוחררו כעבור זמן קצר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בתמוז תשע"ה | 18.06.15
ההצתה בכנסייה, הבוקר (צילום: אביהו שפירא - ynet)

תג מחיר: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מגנה הבוקר (חמישי) את הצתת כנסיית "הלחם והדגים" בצפון הכנרת.

לדבריו: "האצטלה האידיאולוגית שעוטים על עצמם אלו הנוהגים באלימות, הפכה להיות בשנים האחרונות תמרור שחור לכל העולם כולו. הפעולות שנעשו הבוקר ע"פ החשד בידי גורמים קיצוניים - נוגדות את ערכי היהדות ואת המוסר האנושי".

הגר"ד לאו קרא לראשי העדות "לעמוד על המשמר שתופעות של קיצונים, לא יכרסמו ביחסי הכבוד שישנם בין כל הדתות בישראל. המרקם העדין של יחסים אלו חייב להשמר, ולראשי הדתות יש תפקיד חשוב בהשפעה על קהל עדתם. הם חייבים לעמוד על כך שלא תהיה כל פגיעה בכל מקום קדוש לכל דת ודת".

בסיום דבריו אמר הרב הראשי כי הוא משוכנע "שמשטרת ישראל תעשה לאל ידה לאתר את הגורמים הללו ולהענישם בכל חומרת הדין".

בתוך כך עכבה המשטרה עשרה נערים שנחקרו בחשד למעורבות בהצתה. הצעירים, תלמידי אותה ישיבה ביהודה ושומרון, טיילו באזור קבר חבקוק המרוחק כ-20 ק"מ מהכנסייה, כשעוכבו על-ידי המשטרה ונלקחו לחקירה בתחנת טבריה.

חקירת ההצתה הועברה לאגף לפשיעה לאומנית במחוז ש"י בעקבות החשד שמדובר בהצתה על רקע לאומני. בסמוך למקום ההצתה רוססה כתובת בה נכתב: "והאלילים כרות יכרתון".

בתום החקירה שוחררו כל הנערים.

מוקדם יותר הבוקר שירותי הכיבוי קבעו כי מדובר בהצתה. חוקרי מז"פ של המשטרה אספו ממצאים בזירה וגילו שני מוקדים בהם הוצת המתחם.

מארגון חננו נמסר כי "נציג ארגון חוננו הוזעק למקום וגילה כי השוטרים פתחו במקום שולחנות והחלו לחקור את הנערים, אשר מכחישים כל קשר לאירוע הצתת הכנסייה".

עו"ד עדי קידר שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובו מחה על העיכוב והתנהלות המשטרה: "אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי", כתב קידר.

"המחזה הלא יאומן לפיו נחקרים קטינים בשטח בליווי פגיעה אנושה בזכויותיהם המשפטיות הינו דבר פסול שיש בכל מצב להימנע ממנו. אבקשכם לפעול לשחרורם של כלל הצעירים לאלתר שאם לא כן תיאלצו לשאת באחריות עקב ההתנהלות הבלתי חוקית המתנהלת בשעות אלה בצפון", כתב עו"ד קידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר