עשה ועל תעשה בשימוש בטלפון נייד ברכב

לאור העליה בתאונה הנגרמות עקב שימוש בסלולרי, משטרת ישראל מחמירה את האכיפה על עבירת דיבור בסלולרי בזמן נהיגה. עשה ולא תעשה בשימוש בטלפון נייד בנהיגה (רכב)

רוני פאלוך, עו"ד | כיכר השבת |
(שאטרסטוק )

לאחרונה החליטה משטרת ישראל להגיש תיקון לחוק בכל הנוגע לשימוש במכשיר נייד בעת הנהיגה, וזאת לאור העלייה החדה בתאונת דרכים עקב שימוש במכשיר נייד.

השימוש בטלפון נייד בשעת נהיגה אסורה וזאת לפי תקנות התעבורה. תקנה 28 לתקנות התעבורה מסדירה ואומרת " (א) אדם שנוהג ברכב, חייב להחזיק בידיו את ההגה כל עוד הרכב בתנועה.

אולם, הוא רשאי להסיר יד אחת מההגה אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה. (ב) (1) בזמן שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב- (א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית. (ב) לא ישלח או יקרא מסרון. החובה הבסיסית על פי חוק הינה, לאחוז בהגה בשתי ידיים, והעובר עבירה זו נתון לקנס בסך 1,000 ש"ח וכן 4 נקודות .

קושיה נוספת שנותרה בעינה הינה, האם שימוש בטלפון הסלולרי כאשר הרכב אינו בתנועה כדוגמת עמידה ברמזור אדום או פקק תנועה מהווה עבירה ? אין הלכה פסוקה בענין, אולם ישנן פסיקות שהחלו את דין השימוש בשתי ידיים גם במצב עמידה. או לחילופין להמירה לאישום חמור פחות כגון אי החזקת ההגה בשתי ידיים.

יש לזכור כי נהג אשר מבקש להישפט על דוח מסוג שימוש בטלפון נייד, ואינו בקיא בראיות הנחוצות, בחוק ובפסיקה הרלוונטיים עלול לקבל עונש חמור יותר מקנס המקורי שנגזר עליו. ולכן, יש לחשוב טרם הגשת הבקשה והאם טיעון ההגנה בפני בית המשפט יצליח להוכיח את טענתו. מומלץ להיוועץ בגורם מקצועי ומנוסה.

הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך משרד עורכי דין" העוסק בתחום התעבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר