דרמה בחסידות

הרבי מויז'ניץ הורה לחזור ולהתייצב בלשכות הגיוס

לאחר שבשנתיים האחרונות הורה האדמו"ר מוויז'ניץ לתלמידי הישיבות של החסידות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, זאת על רקע בעיות צניעות והסערה סביב חוק הגיוס, כעת מגיע שינוי דרמטי, כאשר בחסידות הוחלט כי על התלמידים להתייצב במרוכז בלשכות הגיוס ביום אחד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אלישע לנדסמן )

ויז'ניץ חוזרים להתייצב בלשכות הגיוס: לאחר שבשנתיים האחרונות הורה האדמו"ר מוויז'ניץ לבחורי הישיבות של החסידות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, זאת על רקע בעיות צניעות והסערה סביב חוק הגיוס, כעת מגיע שינוי דרמטי בעמדת החסידות, כאשר האדמו"ר הורה לתלמידי ישיבות החסידות להתייצב במרוכז ביום אחד.

בוו'יזניץ פורסמה הודעה לפיה, לאחר פעולות רבות ומוצלחות ברובן ליישום הוראות מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א הנוגעות להתייצבות תלמידי הישיבות והכוללים בלשכות הגיוס בהתאם לדרישותיו, מפרסמת היום (שישי) החסידות הודעה רשמית לכלל החסידים על התייצבות מגובשת ביום מיוחד ובפיקוח ראשי הישיבות.

בסעיף הראשון במודעה שמפורסמת, הנוגעת לבעלי צו ראשון, נכתב: "תלמידים שעדיין לא התייצבו לצו ראשון כהוראת מרן אדמו"ר שליט"א, כמו גם בחורים צעירים שנולדו עד לתאריך כ"ז טבת תשנ"ט 16.1.1999 (למניינם) (אף אם טרם קיבלו צווי זימון לצו ראשון), יתייצבו יחד ביום מיוחד להתייצבות (ולא בימים אחרים!). ב'יום האחוד' יתייצבו כלל תלמידי ובחורי ויז'ניץ".

הודעת החסידות המורה לשוב ולהתייצב

התרת ההתייצבות - המיוחדת והמפוקחת על ידי האדמו"ר מויז'ניץ, יצאה לפועל לאחר משא ומתן ארוך, אינטנסיבי וממצה, בנוגע לדרישות האדמו"ר, שערך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בשליחותו של האדמו"ר, מול גורמים בכירים בצה"ל, לאחר הפקת לקחי 'ימי האחוד' שנערכו בתחילת הקיץ ולאור ההסכם הקואליציוני שנחתם בין "יהדות התורה" לליכוד.

אל המשא ומתן שהוכתר בהצלחה היו שותפים הרב מרדכי שטרן, מזכיר מועצת גדולי התורה והרב חיים אהרן קופמן, יו"ר ועד הישיבות.

בהמשך המודעה נקראים בחורי ישיבות או אברכי כוללים שלא התייצבו במדור בני ישיבות, בעקבות התנגדותו של האדמו"ר להתייצבות בעלי צו ראשון בלשכות הגיוס, או בעלי זכאות לקבלת פטור למי שמלאו 22 שנים שלא מימשו את יכולתם, להסדיר את מעמדם ובכל מקרה של בעיה מתבקשים החסידים לפנות אל מי שמרכז את הנושא מטעם בית האדמו"ר - הרב יהושע מנדל.

כאמור, מדובר בהחלטה דרמטית של האדמו"ר מוויז'ניץ, ובכך נותרו רק אנשי "הפלג הירושלמי", בראשותו של הגאון רבי שמואל אוירבך, ככאלו שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר