הזוי: המחבל יואשם ב'גרימת חבלה' בלבד

בהחלטה מעוררת מחלוקת החליטה פרקליטות המדינה להאשים את המחבל שדקר בחורי ישיבה בחג השבועות האחרון בעיר העתיקה בירושלים ב"גרימת חבלה" בלבד (משפט)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות האבטחה של יחידת "מבט 2000")

בהחלטה מעוררת מחלוקת החליטו בפרקליטות המדינה להאשים את המחבל שדקר בחג השבועות האחרון בני ישיבה בעיר העתיקה בירושלים ב"גרימת חבלה" בלבד.

על פי החלטת הפרקליטות, המחבל יואשם ב"חבלה בכוונה מחמירה ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט והחזקת סכין". ההחלטה מקוממת במיוחד לנוכח גל הטרור ששוטף בימים האחרונים את ישראל, עם שני פיגועים בתוך יומיים בלבד.

בפרקליטות טענו כי גרסת הנאשם, מיקום הדקירה ומכלול הנסיבות אינם מוכיחים מעל לספק סביר כוונה להמית.

תיעוד רגעי הפיגוע במצלמות האבטחה (צילום: מצלמות האבטחה של יחידית "מבט 2000")

על פי כתב האישום, בערב שבועות גמלה בליבו של המחבל, ג'ון קאקיש בן ה-19, ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. הוא הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, וקנה סכין בעלת להב מקובע באורך של כ-30 סנטימטרים. בסמוך לחצות נטל את הסכין, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי, שם המתין ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.

בשעה 02:30 לפנות בוקר פסעו שני הקטינים החרדים, יחד עם חבורת נערים, כשהם לבושים בלבוש חסידי, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם. קאקיש חיכה במקומו עד שהחבורה תחלוף, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה. על פי כתב האישום הוא דקר את שני הקטינים בשל היותם יהודים וכן בעט בקטין אחר, ולאחר מכן נמלט מהמקום, כשהוא משליך את הסכין והמעיל.

כתוצאה מכך נפצעו שני החרדים באורח קל עד בינוני ופונו לבית החולים. בכתב האישום נטען כי "במעשיו פצע הנאשם וגרם חבלה חמורה שלא כדין לשני קטינים בסכין, בכוונה להטיל בהם נכות או מום או לגרום להם לחבלה חמורה, וזאת ממניע של גזענות ושל עוינות לציבור מחמת השתייכות דתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר