זועבי: "לצערי לא אשתתף במשט עם באסל גאטס"

ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט המרמרה, התייחסה למשט בו ישתתף ח"כ באסל גאטס, ואמרה כי לצערה לא תשתתף בו. על המרמה: "המשט לא הצליח במאה אחוז" (חדשות מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

לצד התגובות הסוערות כנגדו, חבר הכנסת באסל גטאס מבל"ד שהודיע כי יעלה למשט לעזה, זוכה לתמיכתה של חברת הכנסת חנין זועבי שהשתתפה במרמרה לפני חמש שנים.

בראיון לגל"צ אמרה זועבי, כי הייתה רוצה להשתתף בעצמה במשט הזה. "לצערי אני לא משתתפת במשט, זה לצערי כי המצור לא הסתיים. כל בן אדם נורמלי היה משתתף במאבק נגד מצור ונגד כליאת שני מיליון בני אדם על פיסת אדמה", אמרה.

באשר למשט בו השתתפה היא אמרה: "המשט לא הצליח במאה אחוז ולכן יש צורך בעוד משט. אם המשט הזה לא יצליח יש צורך בעוד משט ויש צורך להעמיד לדין בבית הדין הבינלאומי את האחראים הפוליטים והצבאיים".

בהתייחסה למצב בעזה אמרה זועבי: "מדינת ישראל עודנה שולטת ועל פי החוק הבינלאומי מידת האחריות היא כמידת השליטה. יש משט כי דעת הקהל הישראלית לא יכולה להסתכל בראי, אל תצפו לחיים נורמליים בתוך ישראל כשהכיבוש והמצור נמשכים".

על השתתפותו במשט הודיע גטאס במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון וביקש מהם שלא לעצור את המשט. "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו. אני קורא לכם להורות לכוחות הביטחון הישראליים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו", כתב גאטס.

גאטס הוסיף וכתב לנתניהו ויעלון כי "השתלטות על הספינות ומניעתן להגיע ליעד תסבך את ישראל בעוד משבר בינלאומי קשה, שאתה וממשלתך תישאו באחריות מלאה לתוצאותיו".

"המשט האזרחי הוא משט שלום שמטרתו למקד את תשומת הלב הציבורי והבינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור הישראלי. אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה", הוסיף חה"כ הערבי במכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר