"הסבל בעזה חסר תקדים"

דו"ח האו"ם: ישראל ביצעה פשעי מלחמה ב"צוק איתן"

דו"ח וועדת האו"ם לבדיקת אירועי מבצע צוק איתן, קובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועת עזה. במקביל נקבע כי חמאס ביצע פשע מלחמה בהרג של משת"פים (אקטואליה)

הרס ברצועת עזה (צילום: עבד רחים חטיב - פלאש90)

ועדת החקירה הבינלאומית של האו"ם, לבדיקת אירועי מבצע צוק איתן, מפרסמת היום את מסקנותיה, ומאשימה כצפוי את ישראל בביצוע פשעי מלחמה.

הדו"ח הוגש לפני זמן קצר (שני) לוועדה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה, על ידי ראש הוועדה השופטת מרי מקגוואן דיוויס וחבר הוועדה דודו דיינה.

בתדרוך לעיתונאים אמרה דיוויס: "כאשר חייו של חייל ישראלי מוטלים על הכף, נראה כי מתעלמים מכל החוקים". לדבריה, "היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו וישפיע על הדורות הבאים".

הוועדה מציינת כי ישראל השתמשה בנשק שגורם לנזק קטלני רחב, ובכך גרמה לפגיעה נרחבת גם באזרחים, לדברי הוועדה צורת התקיפה המתמשכת כנגד בתי מגורים מעלה את החשד כי מדובר במדיניות מכוונת מהדרגים הגבוהים.

בדו"ח מצוטטים תושבי עזה שמספרים על הרס בתיהם והרג בני משפחותיהם על ידי מתקפות צה"ל.

הוועדה ממליצה לקהילייה הבינלאומית, לתמוך בצורה מעשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ביחס למה שהיא מגדירה "השטחים הפלסטינים הכבושים".

הוועדה מבקרת גם את ירי הרקטות של חמאס לעבר ישראל: "פעולות האיבה גרמו גם למצוקה והפרעה עצומה של החיים האזרחיים בישראל. לעתים קרובות חזו האזרחים המתגוררים בקרבת עזה בדאגה בהפגזות מחלון ביתם, אך נאבקו גם להגיע בזמן למקלטים עם ילדיהם עם השמע צפירות האזעקה המתריעות על נפילות קרבות. השיגור חסר האבחנה של אלפי טילים, רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, נעשה כך נראה, במטרה לזרוע אימה בקרב אזרחי ישראל.

"בנוסף, צה"ל איתר 14 מנהרות שהובילו מרצועת עזה לשטח ישראל, ואשר שימשו לתקיפת חייליו במהלך הקרבות. עצם קיומן של המנהרות יצר טראומה בקרב אזרחי ישראל שחששו כל העת מפני אפשרות שיותקפו על ידי מחבלים שיגיחו מתחת לפני האדמה".

הוועדה גם קובעת, כי ההוצאות להורג של משתפי פעולה על ידי חמאס, הינם פשע מלחמה.

כזכור, בראש הוועדה עמד ד"ר ויליאם שאבס, שהתפטר לפני כמה חודשים מהוועדה. באופן רשמי ישראל החרימה את הוועדה, אולם כמה אזרחים ועמותות ישראליות העידו בפני הוועדה וסיפרו על מה שהתרחש בצד הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר