IMAGINE – הגרסה הישראלית

"דמיינו רוצחים במנהרות, דמיינו טילים"; אזרח ישראלי מגיב לדו"ח האו"ם

לאחר התגובה הרשמית של ישראל לדו"ח האו"ם, מגיעות התגובות של אזרחי ישראל. אחד מהם, עזרי טובי, דובר ההתנחלות יצהר, פרסם תגובה לדו"ח עם שיר בו הוא מסביר בצורה מקורית את כל האיומים על ישראל: "דמיינו טילים שנופלים על עירכם ורוצחים שחופרים מנהרות לרצוח אתכם..". צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(באדיבות עזרי טובי)

דו"ח האו"ם על התנהלות צה"ל במבצע "צוק איתן" שפורסם היום (שני) גרר שורה של תגובות נזעמות מצד ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת - מהקואליציה ומהאופוזיציה, כנגד האו"ם.

כעת מגיעות גם התגובות של אזרחי ישראל לדו"ח, המאשים את ישראל ואת צה"ל בפשעי מלחמה. אחד מהם הוא עזרי טובי, דובר ההתנחלות יצהר, שפרסם שיר בו הוא מסביר בצורה מקורית את כל האיומים הקיימים נגד ישראל.

טובי פרסם בעבר סרטון שהפך ויראלי בו הוא הסביר לשר האוצר דאז יאיר לפיד, שטען כי הכסף נמצא בהתנחלויות. כאמור, כעת הוא פונה אל אזרחי העולם בכדי להסביר את המצב הקשה בישראל.

סרטון התגובה מבוסס על שירו של ג'ון לנון: Imagine. "זהו שיר נפלא עם מסר מלבב - מניפסט של שאיפה לשלום ושלווה עולמיים", משתף טובי, "אבל הצדקנות הזו יכולה להפוך לצביעות מכוערת. האשמת ישראל בפשעי מלחמה היא צביעות ועיוורון שבסופו של דבר יפגע כבומרנג בצדקנים עצמם".

שיר זה, שברבות הימים נהפך למעין המנון של ארגוני זכויות האדם למיניהם ברחבי העולם, מתאר מציאות חלומית ואוטופית של אחווה אנושית בין בני האדם ללא צורך במלחמות נוספות. "דמיינו לכם שאין סיבה להרוג ואין סיבה למות, ושדתות אינן קיימות. דמיינו את כל בני האדם חיים בשלום" שר לנון בשיר המקורי.

בסרטון הקצר משתמש טובי בביטוי Imagine שוב ושוב, אך הפעם בתיאור המציאות כפי שמשתקפת בעיניו של האזרח הישראלי. "דמיינו טילים שנופלים על עירכם ורוצחים שחופרים מנהרות לרצוח אתכם.." הוא שר.

"הסרטון בנוי במעגלים הולכים ומתרחבים", מוסיף טובי, "מתיאור הטרור כלפי מתיישבים ביו"ש, משם לטילים ומנהרות המכוונים כנגד כלל אזרחי המדינה, ממשיך בתיאור המציאות הכללית במזרח התיכון ועד הצביעות העולמית ביחס למדינת ישראל".

לדבריו, "אסור להתבלבל - אנחנו במלחמה וזה לא הזמן להצטנע. כל מי שיכול לתרום בדרכו הייחודית למלחמה האכזרית והאנטישמית שמתנהלת כנגד ישראל בעולם, חייב לעשות מעשה".

כאמור, טובי מציג בשיר את האיומים נגד ישראל והצביעות בעולם:

דמיינו לעצמכם נסיעה משפחתית כשאתם מטווחים על ידי אבנים שהרסו חיים של רבים / דמיינו לעצמכם סיוט שבו מחבלים חודרים לביתכם באישון לילה ושוחטים את משפחתכם / דמיינו לעצמכם טילים מתפוצצים בתוך עירכם באופן שבשגרה, הורגים אזרחים חפים מפשע ואתם רצים למחסה בכל פעם שנשמעת אזעקה / דמיינו לעצמכם רוצחים חופרים מנהרה תחת ביתכם כדי לרצוח אתכם, פנאטים שמכלים את זמנם וכספם כדי להשמיד אתכם מאשר לשפר את חייהם / התוכלו לדמיין.

דמיינו לעצמכם מדינה קטנה, רק 22 אלף קילומטר מרובע מוקפת ב-22 מדינות עויונות / דמיינו לעצמכם שלכל ארגוני הטרור הרצחניים באזורכם היה רק מכנה משותף אחד - אתם, מחוסלים / דמיינו לעצמכם מדינה גדולה מכם פי 70 במרדף אחר יכולת גרעינית עם שבועה נצחית להשמיד אתכם / לעולם לא עוד / ודמיינו לעצמכם עולם צדקני וצבוע שמגנה אתכם בכל פעם שתגוננו בפני סכנה נוספת של הכחדת עם / דמיינו שזאת המציאות.

אולי תאמרו שאני חולם, אך אני לא היחיד / מקווה שיום אחד תצטרפו אליי והעולם יחיה כאחד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר