הלינץ' בצפון • נתניהו: "אירוע חמור ביותר"; יעלון: "לא נעבור לסדר היום"

ראש המשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את הלינץ' שביצעו דרוזים בפצועים סורים שהובאו לישראל ואמר "נמצה את הדין". יעלון: "לא נוכל לעבור על האירוע לסדר היום" (חדשות, בארץ)

(צילום: מתוך ynet. וידאו: אביהו שפירא - ynet)

הלינץ' בצפון: גל גינויים נרחב מכל קצות הקשת הפוליטית בעקבות האירוע הקשה אמש (שני) בצפון בו ביצעו תושבים דרוזים לינץ' בפצועים סורים שהובאו ישראל והביאו למותו של אחד מהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר" וציין כי "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם".

נתניהו הוסיף ואמר: "נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים הערכת מצב עם אלוף פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי ואמר כי "לא ייתכן כי חיילי צה"ל ופצועים יותקפו על ידי אזרחי ישראל".

שר הביטחון משה יעלון התייחס ללינץ' ואמר כי "הלינץ' שבוצע אמש ברמת הגולן, שגרם לרציחתו של אדם ולפציעתם של שלושה, בהם קצין וחייל בצה"ל, הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק".

"ישראל היא מדינת חוק, ואנו לא נאפשר בה הפקרות, התנהגות אלימה ונטילת החוק לידיים מצד מיעוט מקרב תושביה. המקרה הזה מנוגד לערכי המדינה ולמוסר שלה, שבאים לידי ביטוי גם בטיפול רפואי מטעמים הומניטריים לפצועים סוריים ולכל אדם הזקוק לכך", אמר שר הביטחון.

יעלון הוסיף ואמר כי "קומץ קטן ואלים לא יפגע בברית המיוחדת של מדינת ישראל עם אזרחיה הדרוזים, ולא יצליח להשחיר את פניה של העדה".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר כי "זה כמה שנים שישראל מתגאה במאמץ ההומניטרי לטובת אזרחים סורים פצועים וחפים מפשע המטופלים אצלנו. הלינץ' שבוצע אמש בגולן והסתיים באסון קשה הוא חמור וקשה מאוד ואני מגנה אותו בכל לשון. יש לאכוף את הדין כלפי המבצעים ולהמשיך במאמצי הסיוע.

"ייתכן מאוד שבטווח הנראה לעין ישראל תצטרך לפעול להושטת יד הומניטרית גם לטובת הדרוזים בסוריה, לכן יש לאפשר לצה"ל לעסוק בכל משימותיו ולהשיב את הסדר באזור על כנו".

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר כי "האירועים בגבול הצפון חמורים מאוד. אנו מגנים כל סוג של אלימות נגד חיילי צה"ל, פצועים סורים ובכלל. חמור עוד יותר שאזרחים ישראלים היו מחוללי האלימות".

"צה"ל אינו מסייע לארגון ג'בהת א-נוסרה בכל ארבע השנים האחרונות, מאז שהחלה הלחימה הפנימית בסוריה, אלא מסייע לפצועים סורים המגיעים לגבול ומעניק להם טיפול רפואי. העת עכשיו היא העת להרגיע. מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים", הוסיף דובר צה"ל.

כפי שדווח אמש, כ-150 תושבים דרוזים תקפו אמבולנס צבאי באזור נווה אטי"ב שהוביל שני פצועים סורים מהלחימה בסוריה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

אחד מהפצועים הסורים נרצח כתוצאה מהלינץ' שנעשה בו והפצוע השני נפצע באורח אנוש.

בנוסף, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל באירוע. לאמבולנס הצבאי נגרם נזק. כוחות צה"ל התעמתו במקום עם התוקפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר