"החרדים הם כמו ערבים"

קצין הכה ותלש פאה לחרדי וישלם לו פיצוי 20 אלף שקל

קצין משטרה הגיע לעצור חשוד חרדי תושב בית שמש, אולם בשל התקהלות חרדים עלה זעמו של הקצין, והוא הכה באלימות את העצור בעודו אזוק, ומשך אותו מהפאה ואף תלש אותה • אחד השוטרים התבטא: "החרדים הם כמו ערבים" • החרדי הגיש תלונה למח"ש, אחרי הסכם הקצין יפצה אותו ב-20 אלף שקל (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש90)

מחיר האלימות: קצין משטרה יפצה חרדי ב-20 אלף שקלים בגלל שמשך בפאת ראשו ותלש חצי ממנה, כשגרר אותו לתחנת המשטרה.

המקרה אירע לפני כשנה וחצי, אז הגיעו שוטרים מתחנת המשטרה בבית שמש לביתו של חרדי בן 25 בכדי לעצור אותו בגין קבלת דבר במרמה. התושבים שהבחינו במעצר החלו להתאסף מחוץ לביתו ויצרו מהומה.

הקצין המדובר הגיע עם ניידת משטרה בכדי לחלוץ את השוטרים שעלו לביתו של החשוד ומשימתו הצליחה, אך את זעמו הוציא על החשוד ובהגיעם אל תחנת המשטרה, בעוד הצעיר אזוק בידיו, משך הקצין בפאת ראשו של הצעיר וגרר אותו לתחנה. הקצין לא עצר שם אלא המשיך להכות אותו בחוזקה באמצעות מפרקיו את צלעותיו.

בתום החקירה הוחלט לשחרר את החשוד בערבות וזה החליט להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד הקצין ובנוסף הגיש תביעת פיצויים בסך חמישים אלף שקל נגד המשטרה והקצין.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נכתב כי "המקרה שלנו הוא מקרה מובהק שבו שוטר, ואף חמור מכך, קצין משטרה, משתמש בסמכותו שלא כדין ועושה שימוש לרעה בסמכות והמרות שנתנו לו".

בכתב התביעה תיאר הצעיר כיצד אחד השוטרים התבטא באופן חמור נגד החרדים: "החרדים הם כמו ערבים, כמו שאתה לא נכנס לסילוואן בלי תיאום, אין מה להיכנס לרמת בית שמש בלי תיאום".

בימים האחרונים הגיעו הצדדים לפשרה ולפיה יוטל צו איסור פרסום על שמו של הקצין, שיחד עם המשטרה ישלם פיצויים בסך 20 אלף שקלים.

פרקליטו עו"ד בן גביר אמר בתגובה: "אנחנו סבורים שיש בסכום שנפסק משום העברת מסר לכל קצין משטרה ושוטר במדינת ישראל שלא יעזו לפגוע בזכויות אדם של חרדים ודתיים רק בגלל השקפתם ואמונתם. אם זה היה קורה בכל מדינה אחרת היינו צועקים ובצדק 'אנטישמיות'. גרירת עצור מהפאות ותלישת הפאה היא אקט פסול, מבזה ומשפיל וטוב עשו הקצין והמשטרה שהסכימו לשלם את סכום וכתבו מכתב התנצלות לתובע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר