נגד מי כוון המכתב החריף של בד"ץ ביתר עלית?

בצעד נדיר דייני ביתר עלית פרסמו מכתב נגד אנשים מהעיר השלוחים מכתבים לרשויות נגד העירייה והמוסדות. גורמים טוענים כי זה נגד יו"ר ועד העובדים, אך הוא דווקא תומך (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון - פלאש90)

המאבק בין האופוזיציה לקואליציה בעיר ביתר עלית עולה שלב: בית דין צדק של קהילת האשכנזים בביתר פרסם הבוקר (רביע)' מכתב בעיתון "אמצע השבוע" היוצא לאור בעיר, ובו הם תוקפים על פי גורמים בעיר את יו"ר ועד העובדים בעירייה - פנחס כהן.

המכתב המדובר הגיע לאחר מאבק עיקש בין האופוזיציה לקואליציה שכלל מכתבים רבים למשרדי הממשלה, מבקר המדינה והמשטרה, בהם נכתבו תלונות נגד העירייה והעומד בראשה.

תחת הכותרת "אזהרת התורה", התפרסם המכתב של בית הדין העירוני, כשעליו מתנוססת חתימתו של רב העיר הגרד"צ אורדנטליך, ולצידו כל דייני בית הדין.

"קמו אנשים חסרי לב, אשר עקב אינטרסים אישיים פועלים נגד כלל מוסדות החינוך בעירנו וכן נגד אנשי הציבור בעירנו, בדרכים נלוזות, על ידי עלילות שקרים, הפרחת עלילות דם, דמיון שווא ומדוחים, כגרועים שבאומות, אשר לא שמענו ולא ראינו כזאת בישראל", נכתב.

(צילום: גרשון אלינסון - פלאש90)

הדיינים הוסיפו כי "כל העלילות הן שקר מיסודן, שאין בהם שום אמת, והם בכלל מוציאי שם רע, ומכלל הרודפים את ישראל בשקר וכזב, והכל למען בצע כסף ומעמד, ידיהם מלאו דמים. וע"ז זועק הנביא ה"כסדום היינו לעמורה דמינו". ומכאן אזהרת התורה, כי נקה לא ינקה, וככל שהדברים ימשכו, ננהג כנפסק בזה בשו"ע, ודי בזה למבין...".

גורמים בעיר אומרים, כי "מדובר בהחלטה תקדימית של בד"צ ביתר להתערב, לאחר שפעולות אנשי האופוזיציה חצו את כל המקובל, לא רק בעיר חרדית. המכתב מכוון גם נגד פנחס כהן יו"ר ועד העובדים בעירייה, שמואשם כמי שעומד מאחורי מאות מכתבי תלונה כנגד העירייה ומוסדות חינוך בעיר".

"רק לאחרונה נחשף כאן בכיכר השבת,מכתב התלונה ששלח למשרד הפנים כנגד מינויו של הגאון הרב זמיר כהן לרב שכונה בעיר, בו הוא מכנה אותו "מר זמיר כהן" ומבקש ממשרד הפנים להטיל חיסיון על שמו כמתלונן בשל הרגישות בעיר חרדית", הוסיפו.

פנחס כהן אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני תומך במכתב. הוא לא נגדי. אחד הרבנים שחתום במכתב התייעץ איתי. לא מעניין אותי טענותיהם של גורמים בעירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר