ליצמן: "מאות אנשים בשנה מתים מזיהומים בבתי חולים"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בכנס שקיפות בבריאות 2015 כי צריך לקבוע מדדים על ההמתנה בחדרי המיון וכן על הזיהומים בבתי חולים מהם מתים מאות אנשים (בריאות, בארץ)

סגן שר הבריאות יעקב ילצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן פתח הבוקר (רביעי) את כנס שקיפות בבריאות 2015 והתייחס למצב בבתי החולים בישראל כשהוא מציג את מדדי איכות נבחרים במערכת הבריאות ומצהיר כי יכליל במדדים הבאים את זמני המתנה לחדרי מיון, זמני המתנה לתורים וזמני המתנה לאמבולנסים.

על מדדי איכות נבחרים במערכת הבריאות אמר ליצמן כי "יזמנו את המהלך שמטרתו להטמיע ערכים של שקיפות ומדדי איכות במערכת הבריאות ואני גאה על התוצאה. אני מבקש להודות לד"ר ענת עקה זהר על העבודה הנפלאה והמסורה. התחלנו אני ופרופ' רוני גמזו ב-2012 את התהליך של מדדי איכות בבתי החולים, ברור שצריך שקיפות במערכת ואנו עושים זאת בביטחון ובאמונה".

"תודתי לפרופ׳ ארנון אפק המנכ"ל היוצא, על קידום הנושא. כאמור היום יוצגו 4 מדדי איכות חשובים אותם הגדרנו בתחילת הדרך. חשוב שהנתונים יפורסמו. אתמוך בהמשך התהליך ואני מתכוון להכליל במדדים הבאים את זמני המתנה לחדרי מיון, זמני המתנה לתורים והמתנה לאמבולנסים", הבהיר ליצמן.

ליצמן דיבר על מבצ מערכת הבריאות ואמר כי "מערכת הבריאות מערכת מצוינת אבל אנחנו צריכים פה ושם לשפר את החלקים הבעייתיים ולא להתעלם ממצב התורים וההמתנה בחדרי מיון".

סגן שר הבריאות הסביר את מטרת ביקורי הפתע שהוא עורך בחדרי המיון ואמר: "לא סוד שאני עושה ביקורי פתע בחדרי המיון. מה שרואים בפועל ומה ששומעים מהאזרחים זה חשוב מאוד ומעניק היבטים חשובים לקביעת מדיניות והחלטות. מחובתנו לגלות אחריות לטובת ציבור החולים וכלל אזרחי ישראל".

"זה לא סביר שאנשים ימתינו 9, 10 שעות. יש תחושת אי ודאות קשה עד שרופא רואה את המטופל, זה יכול לגרום אפילו לפגיעה בחולים. צריך גם שם לקבוע מדדים", אמר ליצמן.

"אני רוצה להעלות כאן את נושא הזיהומים בבתי חולים", הוסיף ליצמן, "אני מתכוון לטפל בנושא. לצערי מאות אנשים בשנה מתים מזיהומים בבתי חולים. לכל דבר יש פתרון ולכן חשוב להעלות גם נושא זה על סדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר