גוגל תעזור לעיתונאים לערוך כתבות טוב יותר ולהתאים אותן לחיפושים פופולריים

ענקית האינטרנט גוגל השיק אתמול מעבדה מיוחדת שתנסה לעזור לעיתונאים לשפר את עבודתם בעידן האינטרנט. למשל: שינוי מילים בכתבה בכדי להתאימה לחיפושים בגוגל (אינטרנט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גוגל בנייד (צילום: שאטרסטוק)

ענקית האינטרנט "גוגל" הודיעה השבוע (שלישי) על פרויקט חדש שלה במסגרתה היא תנסה לסייע לעיתונאים לשפר את שיטות הדיווח שלהם באמצעות שימוש בכלים השונים של גוגל. מטרתה המרכזית של גוגל היא להטמיע יותר ויותר שירותים שלה בעיתונות.

במסגרת מעבדת החדשות החדשה של גוגל, יועמדו לעיתונאים מספר כלים חשובים בתחומי המחקר, הדיווח, ההפצה וההתאמה. למשל, גוגל תאפשר לעיתונאים לבצע סקרים שיבדקו מה דעת צרכני התוכן עליו, שימוש בגוגל מפות עבור תחום הדיווח של העיתונאים.

כמו כן, יוצעו לעיתונאים כלים שיעזרו להם לשפר את מילות הכתבה כך שיתאימו למונחי החיפוש הפופולריים. במעבדה, כך לפי גוגל, פועלים בשלב זה צוותים מארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה.

העיתונות הדיגיטלית תהיה טובה יותר בעזרת גוגל? (צילום: שאטרסטוק)

מנהל מעבדת החדשות של גוגל: "עיתונות טובה הופכת אמת לכוח"

סטיב גרוב, מנהל מעבדת החדשות של גוגל שהושקה השבוע, כתב בפוסט שפרסם בבלוג הרשמי של ענקית האינטרנט כי המקור החשוב ביותר של המידע בעולם הוא עיתונות איכותית. "כשמדובר בעיתונות טובה - היא הופכת את האמת לכח ושומרת על החברה חופשית וכן מסייעת לציבור לקבל החלטות בצורה מושכלת יותר".

גרוב מפרט בפוסט שלו כי במהלך העשור האחרון חלה מהפכה ביצירת העיתונות והצריכה שלה. "לאור העובדה שמשימת גוגל היא להבטיח לציבור נגישות למידע איכותי ושימושי, גוגל מעוניינת להבטיח ששימוש בחדשנות בעיתונות תהפוך את העולם לדמוקרטי יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר