מרגש: ניצל מהאסון בחתונה בזכות ברכת המזון

יקיר גואטה השתתף בחתונה באולם עדיה, בה קרס גוף התאורה שפצע עשרות אורחים והביא למותה של אביבה חיון ע"ה, אלא שהוא ניצל ברגע האחרון בזכות ברכת המזון (יהדות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האסון באולם 'עדיה' (צילום: רן מנוסיס תיעוד מבצעי מד"א)

הנס בתוך האסון: בתחילת השבוע התרחש האסון הקשה באולם השמחות 'עדיה' ביבנה, גוף התאורה הגדול נפל וגרם לפציעתם של עשרות אורחים ולמותה של אביבה חיון ע"ה.

ימים לאחר האסון מתפרסם סיפורו של יקיר גואטה, צעיר שבמהלך החתונה רצה ללכת יחד עם אחיו ל'בר' של האולם, אך בחר קודם לקיים את מצוות 'זימון ו'ברכת המזון', כשסיים לברך גוף התאורה קרס אל שטח הבר וגרם לאסון, הוא ומשפחתו ניצלו בזכות הברכה.

גואטה העלה לעמוד הפייסבוק שלו את סיפור הנס שלו.

בפתח הדברים הוא כותב על החתונה והחתן: "השבוע הלכתי לחתונה של חבר ילדות שלי, מהחברים האלה שגדלים איתם ביחד ממש כמו תאומים. ישבתי בארוע עם אמא שלי ושני האחים שלי.. היה ארוע מדהים ושמח, בשלב מסוים אחרי המנה העיקרית אחד האחים רצה שנלך לבר לשתות עוד כוסית".

בשלב הזה מספר גואטה על 'ברכת המזון' וה'זימון': "אמרתי לו שכדאי שקודם נעשה זימון (משהו שאפשר לעשות רק כשיש שלושה גברים שאכלו ביחד) ונברך על המזון אז שיישאר איתנו לברכה. מה שעד היום אף פעם לא התעקשתי לעשות. אז אחים שלי ואני עשינו את הזימון ובירכנו ברכת המזון..".

לדבריו: "ברגע שסיימנו לברך, הבר הפך למלכודת מוות והארוע המשמח הפך לטרגדיה נוראה. והכל קרה מטרים מאיתנו, בדיוק במקום שבו היינו אם היינו הולכים לבר".

גואטה מספר על סיפור נוסף שהתרחש בחתונה וכותב: "בשלב הזה אשתו של אחי מתעוררת בבהלה אחרי שהיא חלמה שהיא נמצאת בהלוויה שלו, ומתקשרת לבדוק איך הוא מרגיש עוד לפני שהיה פרסום על האירוע".

הוא מדגיש ש"אני לא מבין בניסים או בחשבונות שמיים, אני רק יודע שכנראה שקיבלנו את החיים שלנו במתנה".

גואטה מסביר את הסיבה מדוע הוא חושף את הסיפור: "כדי שיידעו שאני לא איזה דוס או אברך גדול, גם אני חוטא ולא תמיד מקיים מצוות., אני בסך הכל בן אדם פשוט שעשה מצווה אחת קטנה, רק כי הוא החליט להגיד תודה על המזון שהוא אוכל".

"אז תודה על המזון ועל המחיה", מסיים גוואטה את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר