פרסום ראשון

"הפלג" יוצא למאבק חדש: מלחמה נגד פגיעה בילדים

עסקנים בפלג הירושלמי יוצאים למאבק נגד מה שהם מכנים "פגיעה בילדים במוסדות החינוך" באמצעות ועד פעולה חדש שהוקם לשם כך • אנשי הוועד מאיימים: נפעל לעצירת תרומות למוסדות בהם יפגעו בילדי הפלג ונפרסם את שמות "המורים המתעללים" • בתחילת החודש הוגשה תלונה נגד תקיפת תלמיד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

הפלג למאבק חדש: אנשים ב'פלג הירושלמי' יוזמים מאבק חדש נגד מה שהם מכנים "פגיעות נפשיות ופיזיות בילדי הפלג במוסדות החינוך", כאשר לטענתם ילדים המשתייכים לפלג הירולשמי "מותקפים" במוסדות בהם הם לומדים. במסגרת המאבק, חושף הערב (ראשון) "כיכר השבת", הוקם ועד חדש שיפעל נגד מוסדות לגביהם יתקבלו עדויות על פגיעה בילדים וינסה אף למנוע הזרמת תרומות למוסדות באמצעות פנייה לאילי הון מחו"ל התומכים בעולם התורה.

מאחורי ההתארגנות החדשה עומדים מספר אברכים ועסקנים בפלג, שלטענתם קיבלו את "ברכת הדרך" לכך מרבנים ומשפטנים. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אחד המעורבים בהקמת הוועד כי לא מן הנמנע שמלבד פעילות פנים חרדית ממוקדת נגד מנהלי מוסדות יבצע הוועד בהמשך גם פעילות במישור המשפטי.

הגר"ש אוירבך. חסידיו טוענים להתנכלות לילדים (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

במסמך שניסחו ראשי הוועד המיועד למשפחות הפלג ולמוסדות חינוך ונחשף לראשונה ב"כיכר השבת" נאמר כי הוועד שם לעצמו מטרה להגן ולמנוע כל פגיעה בילדים וכי "אין בכוונת הוועד להילחם ולפגוע חלילה באי מי, להתסיס את האווירה העכורה או גרוע מכך 'לסגור חשבון' עם פלוני או אלמוני".

הם מסבירים כי לאור "ריבוי מקרי הפגיעות החמורות בילדים, בגופם ובנפשם, בשל דרך רבותיהם של הוריהם", הוחלט לנקוט, "בכל אמצעי העולה בקנה אחד עם דעת התורה הקדושה וכן עם החוק האזרחי וכללי המוסר האישי, זאת כדי שלא ייווצר מצב בו יותר דמם של ילדי בני התורה וייעשה כהפקר ח"ו ביד כל מופרע אישיות וחולה נפש שיתעטף באצטלה אידאולוגית בבואו לפגוע בילדים מתוך מחשבה שאצטלה מזויפת זו תעניק לו חסינות ציבורית ומוסרית".

"נפרסם בציבור את שמות המתעללים"

יוזמי הוועד אף מאיימים כי יפעלו ל"פרסום ציבורי של מהתעללים והפוגעים בילדים והוריהם מתוך שנאה לשמה תחת רישוי מזויף ותמוה של כפיפות הוריהם לרבותיהם".

כלי נוסף, לדבריהם, באמצעותו ינסו להילחם ב"תופעה" היא מניעת תרומות למוסדות החינוך באמצעות מסע לחצים על אילי הון מחו"ל המממנים מוסדות חרדים בישראל. לדבריהם, המיזם זוכה לגיבוי הלכתי ומשפטי בכל פעולותיו.

"לא נהסס לפנות לאילי הון בארץ ובתפוצות עם המקרים הקשים שיעצרו כל תמיכה במוסדות בהם מתקיימות פעילויות של רדיפה או הצקה לאי מי מילדי הפלג. ידע כל מנהל או ראש מוסד כי לכל התנהגות שאינה הולמת יש מחיר כבד", הם מאיימים.

ההודעה על הקמת הוועד (סריקה)

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי בוועד מאיימים תחילה לפעול נגד שני תלמודי תורה בבני ברק ובמודיעין עילית, באחד מהם לטענתם התקבלו "עדויות קשות" על מורה שערך מול התלמידים רשימה שמית של ילדים שמשפחותיהם מזוהות עם הפלג הירושלמי, כינה אותם "עציצים" ובשמות נוספים תוך שהוא מאיים על התלמידים כי מי שלא יתנהג כראוי יכנס לרשימת 'הקלון'.

בנוסף, הם מספרים על עדויות קיבלו על כך שתלמידי כיתה אחרת באותו מוסד ערכו תחרות השלכת אבנים מהקומה השנייה לעבר ילדים ממשפחות הפלג שעברו בקומה שמתחת. לגבי מוסד נוסף בו מתכוון הוועד להילחם נטען כי מורה שלל מילד לצאת לשירותים בשל היותו מילדי הפלג. "מתעללים ופוגעים דבר יום ביומו באופן משפיל בכל ילדי 'בני תורה' שבת"ת", הם טוענים.

"כמעט הרגו ילד בן שמונה וחצי"

בתחילת החודש, הגיש עו"ד עזריאל שאול קרבצוב תלונה במשטרה וטען כי ילדים ממוסד חינוכי בבני ברק (ששמו כלול ברשימת המוסדות בהם מתכנן הוועד להילחם) תקפו באלימות ילד שמשפחתו משתייכת לפלג. קרבצוב, יודגש, פעיל לצד הפלג בנושאים משפטיים שונים אך אינו מעורב בשלב זה בוועד החדש.

הרב יעקב ונדרולה טוען לפגיעה בילדים בעצרת בבני ברק, לפני כשנה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

לפי קרבצוב, הילדים, בני כיתתו של המותקף, רצו אחריו וכינו אותו: "משוגע, עצניק, מחבל, רוץ הביתה או שנדחוף אותך לכביש". בהמשך, כך לטענת עורך הדין קרבצוב, הם דחפו את הקורבן לכביש כמה פעמים תוך שמכוניות עוברות במקום.

"בשלב מסוים הילדים התוקפים תפסו בילד הקורבן וגררו אותו לחצר, היכו אותו נמרצות וניסו לזרוק אותו מגובה של קומה בערך לחצר נמוכה יותר. הילד התנגד והצליח לברוח. אחד הילדים התוקפים דלק אחריו, תפס אותו ושוב היכה אותו". הילד הצליח בסופו של דבר להימלט מחבריו לכיתה, הגיע לביתו וסיפר לאביו על שאירע. לטענת עו"ד קרבצוב, האב פנה להנהלת החיידר לדווח על האירוע ושם הוחלט להרחיק את שני הילדים מהמוסד ליום אחד.

בפלג פנו להנהלת המוסד בניסיון להביא לטיפול קשה יותר במקרה אלא שלטענת קרבצוב הנהלת המוסד ביקשה מאביו של הילד המותקף לפעול להפסקת הלחץ בטענה כי הפתרון היחיד הא שילדי הפלג יחפשו מוסד לימודים אחר זאת בשל כך ש"הילדים מגיעים מוסתים מהבית ולכן פוגעים בילדים אחרים".

עו"ד עזריאל שאול קרבצוב (צילום: כיכר השבת)

"מדובר במקרה חריג וחמור שבשל המחלוקת האידאולוגית והפוליטית שבין ציבור 'בני תורה' אליו משתייכים הוריו של הקורבן - לבין הפלג היריב אליו משתייכים הוריהם של הילדים התוקפים ובשל ההסתה הפרועה שמתקיימת במוסדות הלימוד כנגד ציבור בני התורה - כמעט והרגו ילד בן שמונה וחצי", טוען קרבצוב.

גורם המעורב בהקמת ועד הפעולה החדש טוען כי לא מדובר במקרים בודדים. "חייבים לעשות סוף למסע ההסתה הזה", הוא אומר. לדבריו, אין להם שום רצון לפגוע במוסדות או לשלהב את הלהבות. "אנחנו רק רוצים למתוח קו אדום ולומר שבילדים לא פוגעים", הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר