בצל חילוקי דעות

מסתמן: מועצת הרבנות תאריך את כהונת ריסקין

מועצת הרבנות הראשית תתכנס מחר לישיבתה החודשית כשעל הפרק השימוע לשלמה ריסקין, רבה של אפרת, המבקש להאריך את כהונתו • חילוקי דעות בין הרבנים שרוצים לדון מהותית על כהונתו לבין המחלקה המשפטית הטוענת כי בסמכותם לדון רק אם כשיר מבחינה רפואית • מסתמן: כהונתו תוארך • פרסום ראשון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלמה ריסקין (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

סערת ריסקין: מועצת הרבנות הראשית בראשות הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו תתכנס מחר (שני) לישיבתה החודשית כשעל הפרק הנושא המרכזי הוא השימוע לשלמה ריסקין, רבה של אפרת המבקש להאריך את כהונתו בחמש שנים לאחר שהגיע לגיל 75.

רוב חברי מועצת הרבנות בראשות הרבנים הראשיים התנגדו להארכת כהונתו, בשל דעותיו שלדבריהם נוגדת את ההלכה היהודית אך לפי המסתמן כעת, מועצת הרבנות תאשר את הארכת כהונתו.

לאחר דיון במועצת הרבנות הוחלט לזמן את ריסקין לשימוע מול חברי המועצת, הזמנה שעוררה סערה בקרב הפוליטיקאים מהציונות הדתית וכלי התקשורת.

שר החינוך נפתלי בנט תקף את הרבנות הראשית ואמר: "אני לא אקבל נסיון סתימת פיות והדחה של עובד ציבור בישראל בגלל דעותיו ובתואנות שווא של גיל. ריסקין הקים עיר ואם בישראל, יש לו זכויות עצומות ולא ייתכן שיהפוך למטרה לחיסול חשבונות פוליטי. מותר שיהיו דעות שונות, אסור שתהיה סתימת פיות".

ל"כיכר השבת" נודע כי ברבנות הראשית התפתח בחודש האחרון עימות בין הרבנים למחלקה המשפטית. בעוד הרבנים ביקשו לדון מהותית - תורנית - האם כדאי להאריך את כהונתו, במחלקה המשפטית טוענים כי הסמכות של הרבנים היא לדון אך ורק מבחינה רפואית, האם הוא כשיר למרות גילו או לאו.

בכיר ברבנות הראשית אומר הבוקר ל"כיכר השבת": "ההערכה כאן שכהונתו תוארך, האינטרס של הרבנים במועצה שריסקין יתחייב להיות כפוף לרבנות הראשית. ספק אם הוא יתחייב ויעמוד בזה אבל הרבנים ינסו".

נראה שבמועצת הרבנות חוששים מביקורת ציבורית בתקשורת הכללית, שיתקפו את הרבנים והמועצת במידה וכהונתו לא תוארך.

בכדי להבין עד כמה הרבנים הראשיים מתנגדים להאריך את כהונתו ניתן להאזין להקלטה של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", הרב תקף את ריסקין ואמר: "אחנו מברכים כל בוקר 'שלא עשני אשה', לא כמו איזה אחד מאפרת, עושה כל מיני חידושים, עושה חדשות בעל מלחמות, אומר שלא צריך לברך, גברים ונשים בשוויון זכויות'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר