פרסום ראשון

מועצת עיריית ירושלים תדון באישור בית הכנסת החרדי

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נועד עם נציגים חרדים והחליט לפעול לאישור הקמת בית כנסת בשכונת גבעת מרדכי בירושלים לזכרן של יעל ואביגיל גרוס ע"ה בישיבת המועצה השבוע • מסתמן: גם נושא ה'ספורטק' שעורר סערה במועצת העיר יעלה לדיון בישיבה ויתאפשר חופש הצבעה לחברי המועצה (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בתמוז תשע"ה | 28.06.15
פגישת הנציגים לצד ההרוגות (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון • הישג לחרדים: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נפגש בצהריים (ראשון) עם סגנו יוסי דייטש ומחזיק תיק מנהלים קהילתיים שלמה רוזנשטיין ודן עמם באשר לבניית בית הכנסת החרדי בשכונת גבעת מרדכי.

במהלך הפגישה הסבירו השניים לברקת את הצורך הדחוף של הקהילה החרדית בשכונה בבית כנסת ובנוסף את העובדה כי מדובר בבית כנסת שצפוי להיבנות לעילוי נשמת האחיות יעל ואביגיל גרוס ע"ה שנהרגו באסון ההדברה.

לאחר שראש העיר הבין את השיקולים המקצועיים הוא אמר לשניים כי הוא אכן יורה לקדם את ההצבעה כבר בישיבת המועצה הקרובה ביום שלישי, וכי לא יהיה מוכן לשמוע שיקולים פוליטיים של מפלגות אחרות בעיר.

כעבור שעה קלה ולאחר הפרסום ב"כיכר השבת" נודע כי מסתמן שבישיבת המועצה יעלה שוב לדיון נושא ה"ספורטק" שעורר סערה בישיבה הקודמת ויתאפשר חופש הצבעה לחברי המועצה.

יצוין כי גם חברי המועצה יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר פעלו בנושא מול ראש העיר בכדי להגיע להסכמה בנושא ההקצאה לבית הכנסת.

(באדיבות המצלם)

כזכור, בישיבת מועצת העיר בחודש שעבר החליטו הנציגים החרדים, בהוראת גדולי ישראל, להצביע נגד תקציב ה'ספורטק' בעיר. בתגובה הסיר ברקת מסדר היום גם את ההקצאה לבית הכנסת החרדי בגבעת מרדכי, שטח עליו יש מחלוקת עם הציונות הדתית.

כאמור, כעת ברקת החליט להעלות את ההקצאה לישיבת המועצה ולתמוך בה אלא שברגע האחרון הוחלט להעלות לדיון גם את ה"ספורטק".

בסיעות החרידות הביעו סיפוק רב מהחלטת ברקת לקדם את אישור בית הכנסת ורואים בכך המשך ישיר לאישור התקציב לנוער החרדי בבין הזמנים בפעילות של מחזיק תיק החינוך צביקה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר