הרב פינטו מסר עדות

האם נפתחה בדיקה נגד ברכה?

ערוץ 10 חושף כי מח"ש פתחה בבדיקה בחשד כי תנ"צ אפרים ברכה, ראש יאח"ה, העביר לכאורה מידע חסוי וקיים קשרים פסולים עם נחקרים (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
תת ניצב אפרים ברכה (צילום: גיל יוחנן - Ynet)

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה לאחרונה בבדיקה נגד תת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, הנחשב לחוקר מספר 1 של משטרת ישראל - כך נחשף הערב (ראשון) ב"חדשות 10".

המידע הראשוני שהגיע לחוקרים, לפי הדיווח, מעלה חשד לפיו ברכה העביר לכאורה מידע חסוי לנחקרים. בנוסף, על פי הדיווח הערב, הרב יאשיהו פינטו מסר לפני כשבועיים עדות בפרשה החדשה נגד ברכה.

העיתונאי ברוך קרא, שחשף את דבר הבדיקה נגד ברכה אומר כי "במשך תקופה ארוכה מנסים בעלי אינטרסים שונים להעביר מידע נגד אפרים ברכה, אבל עד היום במח"ש לא הצליחו להוציא מהדבר הזה שום דבר. היום אנחנו נמצאים בסיטואציה קצת אחרת, זאת לאחר שבתקופה אחרונה הועבר מידע למח"ש שמעלה חשד להעברת חומרים אסורים לנחקרים על ידי ברכה".

לדבריו: "במח"ש מתייחסים לזה ברצינות. הרב פינטו עצמו העיד על כך לפני שבועיים, מה שאומר שבמח"ש לוקחים את החשדות ברצינות רבה ובודקים האם יש מקום להמליץ על חקירה פלילית בנושא. רק אחרי שאיסוף המידע הראשוני יסתיים יוחלט האם לפתוח בחקירה פלילית פורמלית".

הרב יאשיהו פינטו. מסר מידע לחוקרים (צילום: מגד גוזני)

כזכור, ברכה היה זה שהביא למשטרה מידע על שוחד לכאורה שנתן לו הרב פינטו, זאת בכדי שימסור לו מידע בנוגע לחקירה שנגעה למוסדות "שובה ישראל". הרב פינטו טען מנגד כי מדובר היה בסיוע חירום אישי לברכה ולמשפחתו.

יש לציין כי עתירה שהוגשה לבג"ץ בסוף 2014 ובה התבקשה המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ברכה ולהדיחו מתפקידו, נדחתה על הסף על ידי בג"ץ ונקבע כי "אין תשתית ראייתית כדי לפתוח בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר