נתניהו שיגר איגרת לנוסעי המשט: "טעיתם בדרך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר איגרת מיוחדת למשתתפי המשט לעזה: "אם זכויות אדם היו באמת מעניינות אתכם, לא הייתם מפליגים להזדהות עם משטר טרור" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
המשט לעזה (צילום: מתוך יוטיוב)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (ראשון) איגרת מיוחדת למשתתפי המשט לעזה, שצפויים להגיע לאזור לפנות בוקר.

נתניהו כתב למשתתפי המשט: "ברוכים הבאים לישראל! נראה שטעיתם בדרך. אולי התכוונתם להפליג למקום לא רחוק מכאן – סוריה. שם טובח משטרו של אסד מידי יום בבני עמו וזאת בתמיכת המשטר הרצחני של איראן.

"לעומת זאת כאן בישראל אנו מתמודדים עם מציאות שבה ארגוני טרור כמו חמאס, מנסים לפגוע באזרחים חפים מפשע. מול ניסיונות אלה אנו מגנים על אזרחי ישראל בהתאם לדין הבינלאומי".

נתניהו הוסיף, "למרות זאת ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה – כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בממוצע טון ציוד לכל תושב ברצועה.

"אגב סך הציוד שנכנס מישראל לעזה שקול לתכולת יותר מ- 500,000 סירות כמו זאת שהגעתם איתה. ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי-חולים".

ראש הממשלה הסביר כי ישראל אינה מאפשרת הכנסת נשק לרצועה: "לצד זה איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים. רק לפני שנה סיכלנו ניסיון להבריח מהים מאות אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע באזרחים חפים מפשע. אין סגר על רצועת עזה, ואתם מוזמנים להעביר דרך ישראל כל ציוד הומניטרי. מניעת כניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם".

לסיום כתב נתניהו: "אם זכויות אדם היו באמת מעניינות אתכם, לא הייתם מפליגים להזדהות עם משטר טרור שמוציא להורג ללא משפט תושבי עזה, ומשתמש בילדי עזה כמגן אנושי.

"אם הייתם מגיעים לישראל הייתם יכולים להתרשם מהדמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון שמקפידה על שוויון לכל אזרחיה ועל חופש פולחן לבני כל הדתות. מדינה שפועלת על פי החוק הבינלאומי כדי לאפשר לתושביה חיים בטוחים ולילדיה לגדול בשקט ובשלווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר