עתירה לבג"צ: יש לפתוח בחקירה גלויה נגד אפרים ברכה

בעקבות המידע החדש על אפרים ברכה, תנועת אומ"ץ עתרה לבג"צ בדרישה להשעות את תנ"צ ברכה מתפקידו. עתירה דומה נדחתה על הסף בבג"ץ לפני קרוב לשנה (חדשות, משפט)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן - ynet)

התפתחות: בעקבות המידע שנחשף אמש (ראשון), עתרה תנועת אומ"ץ לבג"ץ בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להשיב מדוע אינו מורה על השעייתו של תת ניצב אפרים ברכה מתפקידו כמפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה וכן מדוע אינו מורה על פתיחת חקירה פלילית גלויה כנגדו.

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד אבינועם מגן טוענת תנועת אומ"ץ כי העדויות והראיות שנמצאות בידי המחלקה לחקירות שוטרים מחייבות פתיחת חקירה גלויה כנגד ברכה. יש לציין כי עתירה דומה שהוגשה לפני קרוב לשנה נדחתה על הסף בבג"ץ.

"לעמדת העותרת יש לפתוח כאמור בחקירה מלאה ולהורות על השעיה. לא יכולה להיות מחלוקת כי חקירת משטרה תיטיב אף עם המשיב 4 בפרשה אשר בעיני הציבור, במקרה הטוב, חציו חייב חציו זכאי" הסביר בעתירה עו"ד אבינועם מגן.

"לא יכול להיות ספק כי הימנעות מחקירה והשעיה תגרום לפגיעה אנושה באמון הציבור במערכות השלטון, ותביא למסקנה המתבקשת כי לגורמי האכיפה, לא אצה הדרך לבחון את התנהלותם של בעלי תפקידים בכירים, בייחוד של חבריהם למקצוע".

לסיום דורש עו"ד מגן: "לאור האמור, יתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו המורה למשיבים 1-2 ליתן טעם מדוע לא יורו על פתיחת חקירה פלילית נגד המשיב 4 ומדוע לא ישעו אותו לאלתר או ירחיקו אותו מיחידת החקירות לפחות באופן זמני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר