פיגוע ירי בבנימין

אביו של הפצוע קשה: 'אנא, התפללו בלב מלא לרפואתו'

ארבעה תושבי 'כוכב השחר' נפצעו בפיגוע ירי בצומת שבות רחל, אחד מהם במצב קשה, שניים במצב בינוני ואחד קל • הפצוע קשה, מלאכי משה רוזנפלד, נותח הלילה • אביו ביקש בבית החולים מעם ישראל: "אנחנו בשעה קשה. אנא התפללו בלב מלא שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה ושיציל אותו" (חדושת, בארץ)

פינוי הפצועים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פיגוע ירי: ארבעה תושבי 'כוכב השחר' נפצעו אמש (שני), אחד במצב קשה ושלושה במצב בינוני, מירי שבוצע לעבר הרכב בו ישבו בדרכם לביתם בצומת שבות רחל סמוך לשילה, מרכב חולף או ממארב.

ארבעת הפצועים טופלו בשטח ופונו על-ידי מד"א לבתי החולים בירושלים, פצוע קשה ובינוני לבית החולים 'שערי צדק', ושני פצועים בינוני לבית החולים 'הדסה עין כרם'.

כוחות גודלים של צה"ל הגיעו לזירת הפיגוע ופתחו במצוד אחר המחבלים. יצוין כי זהו הפיגוע הרביעי בתוך ארבעה ימים והפיגוע השישי מאז החל הרמדאן.

הפצוע קשה הוא מלאכי משה רוזנפלד, שאיבד את אחיו הגדול שהיה טייס בחיל האוויר ונהרג במהלך טיול בנחל צאלים בשנת 2002.

אביו, אליעזר, אמר הלילה בבית החולים: "אנחנו בשעה קשה. כל עם ישראל בשעה קשה. אנחנו יודעים שיש כוח לתפילה שלכם. אנא התפללו בלב מלא שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה ושיציל אותו, ואנחנו בטוחים שתשלחו לו כוחות חזקים להילחם ושהרופאים יעשו את מלאכתם. אנחנו סומכים עליהם, הם מלאכים גדולים, כמו הבן שלנו. תודה רבה לכל עם ישראל הדואג".

מהמרכז הרפואי 'שערי צדק' נמסר כי הפצוע קשה נותח הלילה, הוא מאושפז במחלקת טפול נמרץ ומצבו ממשיך להיות קשה ביותר. מצבו של הפצוע השני השתפר והוא מוגדר כעת קל. הוא בהכרה ומאושפז ומאושפז במחחקה האורתופדית.

מהמרכז הרפואי 'הדסה עין כרם' נמסר כי בשעה זו אחד הפצועים בינוני מנותח. בנוסף, מאושפז בבית החולים פצוע נוסף במצב בינוני ובהכרה והוא יועבר למחלקה הכירורגית.

יאיר הופר, שנפצע באורח קל בפיגוע הירי ואושפז ב'שערי צדק', סיפר כי "כשחזרנו ממשחק הכדורסל, רכב נסע מולנו לאט, ופתאום שמענו את היריות והבנו בעצם שיורים עלינו. ברוך השם, היינו במרחק כמה מטרים מהצומת. יכול להיות שאם אני הייתי נוהג היינו יותר קרובים לצומת ואז היה להם יותר קל לכוון. לא ראיתי כמה אנשים היו שם, הם ירו אני משער בערך מחסנית של אקדח. כשהם סיימו הם לא נסעו מהר מאוד, הם נסעו לאט, הם לדעתי התלבטו אם לצאת מהרכב. אני זחלתי דרך החלון החוצה".

"כשמתחילות היריות אתה פשוט מתכווץ, מנסה להגן על הראש. אני בחיים לא אשכח את ההרגשה, זה פשוט חוסר אונים. כשמישהו מחליט שהוא מנסה לקחת את החיים שלך, ולא עשית לו שום דבר. החליט שהוא מנסה לקחת את החיים שלך כי הוא הבין שאתה יהודי. ואתה חסר אונים. הידיים שלך, החיים שלך, בידיים שלו לחלוטין", הוסיף הופר.

הופר המישך וסיפר: "אתה שומע על זה בחדשות ואומר, 'לי זה לא יקרה'. זה משהו שאתה חושב שקורה לאחרים, אתה חושב, מה הסיכוי שזה יקרה לי? אז חשוב לדעת שזה יכול לקרות. צריך למצוא פתרונות לדברים האלה".

מיד לאחר הפיגוע הגיעו למקום כוחות גדולים מאוגדת איו"ש, בהם לוחמי יחידת דובדבן. הם סרקו את האזור בניסיון למצוא קצה חוט שיוביל למחבלים.

בצה"ל בודיקם שני כיווני חקירה מרכזים, הראשון ירי מרכב פלסטיני חולף, והשני מארב של המחבלים על הכביש שכלל רכב מילוט.

אילן קליין, פרמדיק מד"א שהגיע לזירת הירי, סיפר: "כשהגענו ראינו רכב פרטי עם סימני פגיעות של ירי. בסמוך לרכב שכב צעיר בן 27 מחוסר הכרה שסבל מפצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק, והוא במצב קשה ומונשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר