דרעי מברך על ההחלטה להציג את מתווה הגז: "יהיה קל לקיים דיון ציבורי"

לאחר הסאגה שגרם לראש הממשלה בנימין נתניהו אמש בכנסת, יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי מברך הבוקר על ההחלטה להציג את מתווה הגז בשקיפות מוחלטת לציבור (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו, אמש (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מוה הגז: יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי מברך הבוקר (שלישי) על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם את הסכם הגז עם הטייקונים קודם ההצבעה בכנסת.

במהלך דיון במשרד הכלכלה אמר דרעי: "אני שמח שהתקבלה החלטה שמציגה בשקיפות מוחלטת לציבור וכמובן לחברי הכנסת את מתווה הגז במלואו".

לדבריו: "אני משוכנע כי לאחר שמתווה ההסכם עם חברות הגז יוצג בפני אזרחי ישראל והעולם כולו, יהיה קל יותר לקיים דיון ציבורי בנושא שיש לו משמעויות ביטחוניות, מדיניות וכלכליות רחבות לכל אחד מאזרחי המדינה".

בפתח פגישתו עם שר החוץ של איטליה, התייחס ראש הממשלה למתווה הגז והסערה הציבורית ואמר כי "היום אנחנו מציגים אחרי שנים של דיונים את המתווה המפורט שגיבשנו בעניין הוצאת הגז מהמים. הוא יוצג בפני כל אזרחי ישראל, בפני העולם כולו. המתווה הזה מפרק את מונופול הגז והוא יכניס מאות מיליארדי שקלים לקופת המדינה, לרווחה, לבריאות, לחינוך, לצרכים רבים אחרים של אזרחי ישראל".

"הפופוליזם גואה סביבנו. אף אחד לא בדק באופן מעשי את המתווה הזה ועכשיו תהיה אפשרות לעשות זאת", הוסיף ראש הממשלה, "אני אף פעם לא נכנע לפופוליזם. עשיתי הרבה רפורמות שהצילו את כלכלת ישראל מול התנגדות עזה, והיום בפרספקטיבה של עשר שנים, חמש-עשרה שנה, אפשר לשפוט כיצד כלכלת ישראל זינקה מעלה, וכלכלות אחרות שלא עשו את הרפורמות האלה ולא פעלו כפי שאנחנו פעלנו ונכנעו לפופוליזם - כיצד הן התערערו, חלקן על סף קריסה, ואני יכול לומר גם שבחלקן הגז נשאר מתחת לאדמה. אסור שזה יקרה פה".

"אני סומך על השכל הישר של אזרחי ישראל ואני מצפה לאחריות מנציגי הציבור. אנחנו נעשה הכל כדי שהגז ייצא מהמים", אמר ראש הממשלה.

כזכור - על פי הדיווח בגלובס, נתניהו האשים את דרעי בכך שחבר לשרים נוספים במטרה לסייע לטייקון הגז קובי מימון. "נתניהו טען שדרעי הסיר את אחריותו על הנושא בגלל קירבתו למימון, שמחזיק בביטאון ש"ס "יום ליום"".

דרעי ונתניהו הכחישו את הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר