פרסום ראשון

ראש עיריית קרית מוצקין סגר את המועצה הדתית

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי סגר את המועצה הדתית, כך נודע ל"כיכר השבת" • במכתב חריף ששיגר לשר הדתות דוד אזולאי הוא מאשים את הממונה על המועצה הדתית עו"ד רוני פאלוך כי הרע את שירותי הדת ומציין כי פאלוך הרוויח בחמש שנים כמיליון שקל • פאלוך: העובדות אינן נכונות כלל ועיקר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר חיים צור ועו"ד רוני פאלוך (צילום: דורון גולן - mynet, ארכיון כיכר השבת)

פרסום ראשון: ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי סגר אתמול (שני) את המועצה הדתית בעיר, כך נודע ל"כיכר השבת".

בחודשים האחרונים התפתח עימות בין ראש העיר חיים צורי לממונה על המועצה הדתית עו"ד רוני פאלוך. ראש העיר טוען כי פאלוך לא מגיע לבניין המועצה הדתית וכי אין בכוונתו להמשיך ולשלם לו משכורת.

בעקבות טענותיו, דרש ראש העיר צורי למנות יו"ר למועצה הדתית ומבחינתו עד שלא ימונה יו"ר, שהציבור בעיר לא ייהנה משירותי דת.

פאלוך משמש כממונה על המועצה הדתית וזאת מאחר וקיים סכסוך בין הרבנים הראשיים של העיר באשר להרכב המועצה הדתית, מה שמונע בחירת יו"ר למועצה הדתית משנת 2010.

ראש העיר חיים צורי שיגר אמש מכתב חריף לשר הדתות דוד אזולאי, ש"ס, בו הוא מודיע לו על סגירת המועצה הדתית עד לבחירת ראש מועצה או ממונה חדש.

במכתב מציין ראש העיר בפני שר הדתות כי פאלוך הרוויח במהלך חמש השנים שהוא מכהן בתפקיד כמיליון שקל, אך לדבריו חלה הרעה בשירותי הדת בעיר, בשל אי תפקודו ואי הגעתו למועצה הדתית בעיר, "פאלוך אינו מגיע יותר מפעם בחודש במקרה הטוב", טען צורי.

צורי מציין בפני שר הדתות כי החליט לסגור את המועצה הדתית תחת מנעול ובריח ומבקש שהמשרד יאשר את הרכב המועצה הדתית שממנה יבחר יו"ר חדש, תושב העיר.

עוד רומז ראש העיר במכתב לשר הדתות כי המינוי של פאלוך הוא הליך פוליטי ולא ענייני, רק בגלל "הסכמים בין מפלגות והסדרים קואליציוניים".

בכיר במשרד הדתות אישר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן השר דוד אזולאי קיבל את המכתב החריף מראש עיריית קרית מוצקין. לדבריו: "שר הדתות שוחח בשעות האחרונות עם ראש העיר וסיכם אתו שכל שירותי הדת בעיר יחזרו לפעול באופן מיידי. בחודש הקרוב המשרד יטפל בטענות שהועלו על ידי ראש העיר עד לפתרון כולל".

חבר מועצת העיר נחום מזוז סיפר ל"כיכר השבת": "פניתי לראש העיר והוא טוען שהממונה על המועצה הדתית לא עובד, והוא לא מצליח למנות מישהו חדש. אני גם פניתי בעבר לעו"ד פלאוך והוא אמר לי שהוא לא צריך להגיע. אבל לא פחות חמור זה שסוגרים את המועצה הדתית בלי הודעה מראש".

עו"ד רוני פאלוך מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "כל העובדות הנטענות אינן נכונות כלל ועיקר. הדרג המקצועי במשרד לשירותי דת מטפל בענין. אני תקוה כי ימצא פיתרון לענין בהקדם לטובת התושבים.

"אני לא מינוי פוליטי, אני מוניתי רק בגלל שאני לא קשור לאף מפלגה, מוניתי כגורם מקצועי בהמלצת משרד המשפטים ופועל על פי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר