תיעוד בלעדי

בשעה זו: "המועצת" של 'אגודת ישראל' מתכנסת

בשעה זו מתכנסים גדולי האדמו"רים לישיבה של מועצת גדולי התורה החסידית על מנת לדון יחד בבעיות השעה ובעניינים שונים הנמצאים על סדר היום • בין היתר ידונו חברי המועצת בחילולי השבת באשדוד, ישמעו סקירה מחברי הכנסת וידונו בלימודי תואר שני בסמינרים ופגעי הטכנולוגיה • תיעוד בלעדי (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבת המצלם, וידאו: שלומי כהן)

בשעה זו מתכנסים גדולי האדמו"רים לישיבה מיוחדת של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על מנת לדון יחד בבעיות השעה ובעניינים שונים הנמצאים על סדר יומה של היהדות החרדית.

הכינוס נערך במשרדי הוועד הפועל ברחוב שומר הכותל בירושלים.

אל הכינוס המיוחד הגיעו מרנן האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, צאנז, בויאן, סאדיגורה, מודז'יץ, ביאלה החברים הקבועים במועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל.

יצוין כי כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ השוהה בקנדה לא ישתתף בישיבה וכך גם כ"ק האדמו"ר מערלוי בעקבות מצבו הבריאותי וזקנותו המופלגת.

בנוסף, כ"ק האדמו"ר מבעלזא לא ישתתף בכינוס המועצת עקב חולשה. האדמו"ר שוהה למנוחה בקרית יערים טלז.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לדיון מועצת גדולי התורה הוזמנו הרבנים רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רב חסידי גור באשדוד; רבי חיים פסח הורביץ, רב חסידי בעלזא בעיר; ורבי צבי הירש ויזניצר, רב חסידי ויז'ניץ באשדוד, על מנת לתת סקירה על חילולי השבת בעיר.

יצויין כי לכינוס הנוכחי הוזמנו סגני השרים וחברי הכנסת של אגודת ישראל הצפויים למסור סקירה נרחבת בפני האדמו"רים על ההתקדמות בשינויים בחוק הגיוס והגיור וכן שמירת עצמאותו של עולם התורה לצד מימוש ההישגים הקואליציוניים כפי שהובטחו על-ידי ראש הממשלה ונציגיו במשא ומתן להרכבת הממשלה.

בנוסף צפויים האדמו"רים לדון בין היתר בנושאים של קודשי היהדות ושמירת הגדרים כשבין השאר ידונו ככל הנראה על מסלולי הלימוד בסמינרים לבנות וכן בהתמודדות עם פגעי הטכנולוגיה, מכשירי הסלולאר והרשתות החברתיות.

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מגיע לכינוס (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

כזכור בכינוס הקודם שהתקיים לפני כעשרה חודשים החליטו גדולי ישראל להתיר את לימודי הדרגה 2 (תואר שני אקווילנטי) בסמינרים ובמרכזי ההשתלמויות החל משנת הלימודים הבאה.

כינוס נוסף היה צפוי להתקיים מיד לאחר הבחירות על מנת להמליץ על המועמד הראוי לראשות הממשלה אולם בסופו של דבר לא יצא אל הפועל.

הכינוס הפעם מתקיים ימים ספורים לפני צאתם של מרבית האדמו"רים למנוחה בנאות דשא למשך חודשי הקיץ ועל כן היה נחוץ לקיימו כבר בימים אלו.

צפו בגלריה של הצלם שלומי כהן

צילום: באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר