יוון קורסת: לא שילמה את החוב והפכה לחדלת פירעון

בחצות הלילה הגיע המועד האחרון של תשלום החוב של יוון לקרן המטבע, אך היא לא שילמה והפכה למדינה חדלת פירעון. היום הבנקים נפתחו רק לגימלאים חסרי כרטיס אשראי (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דגלי יוון והאיחוד האירופאי (צילום: Serge Attal - פלאש90)

מדינת יוון בדרך לקריסה כלכלית: החל מהבוקר (רביעי) הוכרזה המדינה כחדלת פירעון ובשל כך אזרחי המדינה יצאו לרחובות.

אלף סניפי בנק פתחו את שעריהם לטובת פנסיונרים חסרי כרטיס אשראי המבקשים למשוך את כספם. בעקבות ריבוי המבקשים נוצרו תורים ארוכים בכניסה לסניפים.

על פי ההחלטה של המדינה בעקבות המשבר, כל פנסיונר רשאי למשוך עד 120 אירו השבוע ואילו שאר האזרחים לא יוכלו למשוך אפילו את הסכום המדובר.

לפי הדיווח של כלי תקשורת ביוון, אזרחים שאינם פנסיונרים יוכלו למשוך עד 60 אירו בכספומטים ומשום כך לתיירים מומלץ להגיע עם אירו מראש ולא להסתמך על הכספומטים המקומיים.

על פי ההערכות, בימים הקרובים עוד יהיה לבנקים ביוון כסף, אך הם יסבלו מהבעיה של נזילות תוך פחות משבוע.

אמש בחצות הגיע המועד האחרון לתשלום החוב של יוון בסך 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית, אך היא לא שילמה ובכך הפכה למדינה המערבית הראשונה שלא עומדת בתשלום.

ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפרס קרא לקיום משאל עם ביום ראשון. היוונים יתבקשו להחליט אם הם תומכים בתוכנית החילוץ שהציעו הלווים האירופאים, שכוללת קיצוצים בתקציבים והעלאות מסים בתמורה לשארית כספי ההלוואות שנותרה בתוכנית החילוץ המקורית. ציפרס קורא להם להתנגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר