עמותת חדו"ש: "החלטת מועצת אגו"י אינה חוקית"

עמותת חדו"ש מתכוונת לפנות ליועמ"ש בדרישה לבטל את המימון למוסדות הלימוד החרדים במידה ויקבלו על עצמם את החלטת מועצת אגו"י: "החלטה לא חוקית" (חסידים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ מגיע לכינוס המועצה, אתמול (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

האם החלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מאמש, שנחשפה ב"כיכר השבת" - שקבעה שאין לקבל תלמידים לתלמודי התורה במידה והוריהם משתמשים במחשבים וסמאטרפונים לא כשרים - איננה חוקית ועלולה לגרום להפסקת המימון מהמדינה? כך לפחות טוענים בעמותת חדו"ש.

מנכ"ל "העמותה לחופש דת ושיוויון" עו"ד אורי רגב הודיע שהעמותה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כדי שיבהיר למוסדות החינוך החרדיים ומוסדות דומים שהחלטת מועצת גדולי התורה בלתי חוקית ומי שישמע לה מסכן את המשך קבלת המימון מן המדינה.

לדברי רגב, "החלטות המועצה עומדות לכאורה בסתירה גמורה להגנה החוקתית הקיימת בישראל על חופש העיסוק. על היועמ"ש להבהיר האם כחלק מניסיונות גדולי התורה למנוע את חשיפת חסידיהם לעולם הדעת וההשכלה הכללית, הם גם רשאים לשלול את חופש העיסוק של מי שבוחר שלא להיענות לקריאתם".

רגב הוסיף, "מן הראוי שהיועמ"ש יתייחס גם לשאלה אם יכול אוצר המדינה להמשיך ולממן מוסדות אשר יפעלו כדרישת המועצה, ויפטרו או יגבילו העסקת עובדים בהתאם לסוג הטלפון או המחשב שבו הם עושים שימוש בביתם".

לדברי רגב, "נראה שהשותפות בקואליציה החדשה הכניסה את מועצת גדולי התורה לתחושה של שכרון כוח ותחושה שהכל מותר. כדאי להם לזכור שאנחנו עדין חיים במדינת חוק".

לסיום אמר רגב כי "אפשר בהחלט להבין דרישה של מוסד חרדי שמוריו לא יציגו בפני תלמידיהם את הטלפונים האסורים לשיטת המועצה, אבל היקף האיסור והאיום הכלול בהחלטות המועצה, העוסק במה שהמורים, למשל, עושים בצינעת ביתם, אינו מתיישב כלל עם עקרונות חופש העיסוק המובטח בישראל".

מסמך התקנות של המועצת שנחשף אמש ב"כיכר השבת" נאמר בין היתר כי: "מוסדות החינוך החרדיים לבנים ולבנות לא יכניסו למוסדותיהם תלמידים שבמשפחתם מחזיקים אינטרנט שלא עפ"י התקנות או שאר מכשירים טכנולוגיים שאינם כשרים. על מנהלי המוסדות לעמוד על כך בתוקף כדי שאלו לא יגרמו חלילה לקלקול שאר התלמידים". האדמו"רים מנמקים בתחילת המסמך כי "לעת כזאת חובה לעמוד בפרץ ולעשות גדרים וסייגים ובפרט בענייני צניעות וקדושה וטהרה".

"אלו אשר השימוש בחלק מהאינטרנט הכרחי לצורך פרנסתם, ישאלו רב הממונה לעניין זה מטעם הקהילה המבין לענייני תקשורת, ואם יקבלו היתר ישתמשו אך ורק באינטרנט עם חסימה וסינון מהודרים...". לצד זאת נקבע כי "בין גברים ובין נשים ובנות לא יעבדו במקומות עבודה, באופן שייאלצו להיות לבדם בחדר שיש בו מכשיר עם אינטרנט ללא חסימה וסינון".

עוד נכתב במסמך התקנות כי "מכשירי הטלפון המיועדים לדיבור יהיו ללא שרותי תוכן, ואך ורק אלו המאושרים וחתומים בחותמת ועדת הרבנים לענייני תקשורת. אין להשתמש כלל במכשירים "תואם כשר" ו"תומך כשר". והמספר יהי' שייך לקבוצת הקומות הכשרות. המכשירים שאושרו לבעלי העסקים יהיו אך ורק מכשירים ללא אפשרות דיבור כלל ושאושרו ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת. כמו"כ יקפידו שלא לקנות מכשירים סלולאריים אלא בחנויות שיש להם תעודת כשרות של ועד הרבנים לענייני תקשורת, שמוכרים אך ורק מכשירים כשרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר