מועצת גדולי התורה:

"הסמינרים לא נועדו לפרנס תלמידות, אין לבצע שינויים"

אדמו"רים ביקשו להכניס לסמינרים מסלולי לימוד נוספים מלבד הוראה ולאפשר לתלמידות להתפרנס בכבוד, אולם המועצת החליטה כי המוסדות "לא נועדו לפרנסה" ואין לבצע בהם שינויים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס מועצת גדולי התורה (צילום ארכיון: אלי סגל)

בין הנושאים עליהם דנו אמש מרנן האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל שהתאספו לכינוס מיוחד בנושאים שעל סדר יומו של הציבור החרדי, היה גם שימור עצמאותו של מוסד "בית יעקב". לאחר דיון מעמיק ורישום ההחלטות שיגר היום (רביעי) מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן מכתב מיוחד המיועד אל מנהלי הסמינרים.

יצוין, כי המכתב אינו עוסק בפולמוס שהתעורר סביב לימודי התואר שני (אקוויוולנטי) בסמינרים ובמרכזי ההשתלמויות שאושרו בישיבת המועצת הקודמת, אלא לדיון שהתקיים אמש בשאלה האם ניתן לאפשר הכנסת לימודים והכשרות במסלולים נוספים מלבד הוראה.

חלק מהאדמו"רים טענו כי כיום כשהביקוש עולה על ההיצע בתחום ההוראה הרי שיש לאפשר לבנות בכיתות הגבוהות ה' ו-ו' לבחור מסלולים שונים מלבד הוראה. מנגד, אדמו"רים אחרים טענו כי לימוד ההוראה אינו בשביל פרנסה אלא בכדי לעצב את צביונן הרוחני של הבנות והדבר נחוץ בשביל עצמו. בסופו של דבר התקבלה דעה זו והוחלט שאין לבצע שינויים במסלולי הלימוד ואין לוותר על הבסיס של לימודי ההוראה.

במכתבו כותב הרב שטרן: "מועצת גדולי התורה דנה בישיבתה האחרונה בדרכי החינוך והלימודים בבתי הספר של בתי יעקב וצביונם והחליטה כדלהלן: בתי החינוך בתי יעקב הוקמו כמוסדות חינוך כדי לחנך את בנות ישראל לתורה וליראת שמים בדרך הסלולה לנו מדור דור. ולהרחיק את הבנות מהווי הרחוב ופיתוייו. וכמו כן לחנך את בנות ישראל להיות מחנכות של גור העתיד בבחינת ללמוד וללמד".

(סריקה)

מזכיר המועצה מבהיר כי: "בתי החינוך בתי יעקב לא הוקמו כדי ללמד את בנות ישראל מקצוע לפרנסתן ולא כדי לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל".

בנוסף הוא קובע כי הרבנים החליטו "שאין לשנות את מסגרות בית יעקב מכפי שהוקמו, ויש לקבוע את לימודי ההוראה בסמינרים של "בית יעקב" בכל מערכת לימודים שהיא, וכתנאי להצטרפות התלמידות למסגרת "בית יעקב. לא להכניס "הכשרה חלופית" ללא הוראה בסמינרים של "בית יעקב" אלא אם כן יוחלט אחרת על ידי מועצת גדולי התורה".

בפסקה האחרונה במכתבו כותב הרב שטרן כי "מנהלי הסמינרים והמורות ידאגו להרבות ולהעמיק יותר את לימודי הקודש והחינוך, להחדיר לבנות ישראל את נועם המצוות והיהדות, שזוהי הסגולה היחידה נגד פגעי הזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר