פרסום ראשון

הפיכה בהנהלת הישיבה המיתולוגית 'פורת יוסף'

לאחר סכסוך בין ההנהגה הרוחנית למנהל הכספים של הישיבות הוותיקות בעולם הספרדי, נוספו מורשי חתימה נוספים לעמותה - מה שמעניק רוב לרבנים חכם שלום כהן והרב משה צדקה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב משה צדקה והרב שלום כהן, ראשי הישיבה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

פרסום ראשון - הפיכה בישיבות "פורת יוסף": במהלך שלושת החודשים האחרונים, רבנים ועובדים בישיבות 'פורת יוסף' בעיר העתיקה ובגאולה לא קיבלו משכורות, וזאת בשל קשיים כלכליים ובעיקר בשל סכסוך ארוך בין ההנהגה הרוחנית מול מרדכי שרים, המנהל הכספי של הישיבות.

שרים מכהן כמנכ"ל הישיבה וממשיך שושלת של דורות ממשפחתו - כמו אביו וסביו שניהלו את הישיבה עוד בזמן מרן הגאון רבי עזרא עטיה זצוק"ל.

במהלך התקופה התנהל מאבק בין תלמידי ראש ישיבת פורת יוסף הגאון חכם שלום כהן לאנשיו של שרים. הגר"ש כהן ביקש שההנהלה תעבור לידיים אחרות בשל הבעיות הכספיות, ומנגד שרים ניסה בכל כוח למנוע את המהלך.

הישיבה אמש (צילום בלעדי: כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע כי בצעד דרמטי, במהלך ישיבת עמותת 'פורת יוסף' שנערכה אמש (שלישי), נכנסו שני מורשי חתימה נוספים ובכך הגר"ש כהן קיבל לידיו את הסמכות המרכזית - גם על הפן הכספי לישיבות 'פורת יוסף'. עם זאת, שרים עדיין נשאר בתפקיד המנכ"ל. שני מורשי החתימה החדשים שנכנסו הם הרבנים אביגד בן סעדון ואלישע שרעבי.

קודם הישיבה, נפגשו הגר"ש כהן והגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת 'פורת יוסף' - גאולה לפגישה ארוכה ולאחריה המהלך יצא אל הדרך. כעת עמותת 'פורת יוסף' זוכה לרוב של הגר"ש כהן והגר"מ צדקה. יצוין, כי בהמשך הישיבה, בין היתר, מונה הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לתפקיד נשיא עמותת 'פורת יוסף'.

ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ישיבות 'פורת יוסף' נחשבות לסמל של עולם התורה הספרדי, שכן מנהיגי הדור הספרדיים יצאו מכותלי הישיבה, כמרן הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל, מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל ועד למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר