השלום החסידי:

האדמו"ר מבעלזא נפגש עם האדמו"ר ממחנובקא

לאחר לחיצת היד הקרה בחתונה, האדמו"ר מבעלזא הגיע הלילה למעונו של האדמו"ר ממחנובקא ונפגש עמו. הסכסוך בין החצרות החל בעקבות מחלוקת על שם החסידות וארך כ-22 שנה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מבעלזא ומחנובקא, הלילה (צילום: כיכר השבת)

השלום נמשך: בשעה האחרונה (רביעי) הגיע מרן האדמו"ר מבעלזא לביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר ממחנובקא, זאת לאחר מאמצי השלום בין הצדדים, כך נודע ל"כיכר השבת". כזכור, הסכסוך בין החצרות נמשך מזה למעלה מעשרים שנה והחל בעקבות מחלוקת על שם החסידות.

האדמו"רים מבעלזא ומחנובקא לפני כחודש (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחודשים האחרונים החלו מאמצי השלום בין הצדדים, כאשר שליחים משני החצרות פעלו ליישוב ההדורים. פריצת הדרך התרחשה בחג הפסח כאשר נכדי האדמו"ר מבעלזא הגיעו לביקור חג בבית הרבי ממחנובקא. בהמשך שיגר האדמו"ר ממחנובקא לביקור גומלין את נכדיו לבעלזא. שיאו של הפיוס התרחש בשמחת נישואי נכד הרבי מבעלזא כאשר האדמו"ר ממחנובקא הגיע להשתתף בשמחה הגדולה.

סכסוך בעלזא ומחנובקא - מה הסיבה?

הסכסוך בין החצרות החל לפני שנים רבות, זאת לאחר שקבוצת חסידים ש"מרדו" בהנהגתו וקבלת מרותו של מרן האדמו"ר מבעלזא קיבלו על עצמם את עול הנהגתו של האדמו"ר ממחנובקא, שהינו בעצמו נצר לשושלת המפוארת. החסידים אף כינו את עצמם כ"אלו השומרים באמת על המורשת המקורית של בעלזא ללא כל שינוי".

בהמשך, אף ביקש הרבי ממחנובקא להיקרא הוא ומוסדותיו בשם "בעלזא-מחנובקא", מה שהכעיס את עסקני האימפריה בירושלים שראו בכך השגת גבול ונסיון לדריסת רגל במה שאין מגיע להם. הסכסוך הקשה ידע גם רגעים מביכים של אלימות בין הצדדים אולם בשנים האחרונות נחלשה עוצמתו ובשני הצדדים ניסו להבליג ולהמשיך בשיגרה.

האדמו"רים ממחנובקא ובעלזא יחד, לפני שנים

עם השנים התאמצו בשני הצדדים ליזום מאמצי שלום, בכדי לפתור את המשבר בין החסידויות - אולם ללא הועיל.

דמות מפתח בסיפור הינו המיליארדר החסידי אליהו (אליש) אנגלנדר, תושב שכונת סטמפורד היל בלונדון הנחשב ל"מורד" הרואה עצמו חסיד מובהק של אדמו"רי בית בעלזא והינו מגדולי התומכים של חסידות מחנובקא. השאלה כעת הינה האם ייתן "אור ירוק" למאמצי הפיוס או לכל הפחות להרגעת הרוחות ומפלס המתח ההדדי.

כתבנו ישראל כהן מסביר על הסכסוך החסידי (כיכר TV)

כחלק ממאמצי הפיוס הגיעו נכדי הרבי מבעלזא בחג הפסח לבקר את בן דודם האדמו"ר ממחנובקא ובהמשך הגיעו בני האדמו"ר ממחנובקא לביקור גומלין בבעלזא. מאז התחממה האווירה והשיא היה בחודש שעבר, עת הגיע אב החתן ובנו יחידו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא להזמין באופן אישי לשמחה את בן דודו האדמו"ר ממחנובקא, עד שאמש נרשמה לחיצת היד ההיסטורית בין האדמו"רים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר