חשיפת "כיכר השבת" • פרשת סמינר 'הישן'

נשיא המועצת לכהן: אל תתפשר עם הסמינר, תלחם בכל הכוח

הסערה סביב סמינר 'הישן' נמשכת: ל"כיכר השבת" נודע כי אמש הגיע צביקה כהן למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, שחיזק אותו במאבק נגד הסמינר שמסרב לקבל בנות • צפו בתיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
צביקה כהן במעונו של הגר"ש כהן, אתמול (צילום: כיכר השבת)

חשיפת "כיכר השבת" • פרשת הסמינר ה'ישן': נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן, הורה אמש (רביעי), לסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, להמשיך במאבקו נגד סמינר 'הישן', ולדרוש כי הבנות ששובצו על ידי הוועדה של מחלקת החינוך יוכנסו לסמינר "שלא תישאר בת אחת ברחוב".

ל"כיכר השבת" נודע, כי כהן הגיע אמש למעונו של הגר"ש כהן, ודיווח לו על העימות עם מנהל סמינר הישן שמסרב לקבל 21 בנות ששובצו על ידי ועדת השיבוץ של העירייה.

הגר"ש כהן אמר לסגן ראש העיר: "אין להתפשר בנושא הבנות, תלחם בכל הכוח שיש לך בשביל הבנות האלו, אסור להתפשר כשמדובר בבנות ישראל".

צביקה כהן אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "קיבלתי ברכה מחכם שלום, חיזוק להמשך הדרך, כבודן של בנות ישראל הוא גדול מכל דבר אחר".

כהן מדגיש שוב: "אין בכוונתי להתפשר, הבנות הללו ילמדו בסמינר 'הישן', רק שם, לא יהיו פשרות. במיוחד כשקבלתי את הוראתו של מנהיגינו הרוחני חכם שלום כהן".

כזכור, פרשיית סמינר 'הישן' נחשפה אתמול "כיכר השבת". בשבוע האחרון התפתח עימות חריף בין צביקה כהן למנהל סמינר 'הישן' ישראל לוין שהחליף בתפקידו את הרב בנימין שרנסקי, עימות שמאיים אפילו על סגירת הסמינר.

מנהל הסמינר לוין, הודיע לכהן כי השנה הוא מוריד את מספר התלמידות בכיתה מ-50 ל-40 בנות - מה שאומר שהסמינר יקבל כ-50 בנות פחות. 10 פחות בכל אחת מחמש הכיתות.

לפי המידע שהגיע ל"כיכר השבת", ועדת השיבוץ של מחלקת החינוך החרדי העבירה לסמינר הישן, רשימה של 35 בנות שצריכות להשתבץ בסמינר, ספרדיות ואשכנזיות. מתוך הרשימה, הסמינר הסכים לקלוט רק 14 בנות. לוין הודיע לכהן כי אין בכוונתו לקבל עוד בנות מהשיבוץ - לדבריו בשל חוסר מקום ובשל הוראה מגדולי ישראל כי הבנות יתקבלו אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר ולא על ידי ועדת השיבוץ של העירייה.

חשיפת "כיכר השבת", אתמול

צביקה כהן הגיב ללוין, כי מבחינתו אין מושג כזה לא לקבל שיבוץ של העירייה ועל פי חוק הוא חייב לאשר את קבלת הבנות. כהן הוסיף ואמר כי הוא עושה זאת בכדי למנוע אפליית בנות ספרדיות, "אני מגובה בהוראה של נשיא מועצת החכמים" אמר כהן.

לוין השיב כי מבחינתו אין על מה לדבר והוא אף מוכן לסגור את הסמינר אם יכריחו אותו לקבל את הבנות. כהן לא נרתע מהאיום והודיע: "מבחינתי תסגור את הסמינר, אני אקח עליו אחריות".

מנהל הסמינר הרב ישראל לוין הגיב אמש בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "בשנה שעברה קיבלו אצלנו מעל לחמישים בנות לכל כיתה, זה הגיע למצב שהבנות והמחנכות לא הסכימו להמשיך במצב כזה. הבנות הרגישו 'מספר' ולא תלמידה. הכיתה הייתה נראית כמו מעברה. המורות אמרו לנו שעד שהם סיימו להקריא את שמות הבנות השיעור הסתיים. המורות המקצועיות אמרו שהם לא הצליחו להשתלט על הכיתה. לא היה שום יחס אישי לבת, אז החלטנו שהשנה הסיפור הזה נגמר. כל כיתה - 41, לא חושב שאפשר יותר מזה, אין אופציה להשאיר עוד בנות".

לדבריו: "אני קיבלתי הוראה מגדולי ישראל שבנות מתקבלות לסמינר אך ורק על ידי ועדת הקבלה של הסמינר, הם לא מוכנים לשמוע שבנות נכנסו לא על ידי ועדת הקבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר