בית שמש: ה'פלג הירושלמי' יפגינו נגד משה אבוטבול

אנשי הפלג הירושלמי בבית שמש, מארגנים הפגנה מול ביתו של ראש העיר משה אבוטבול, וזאת בעקבות פינוי הקראוון של בית הכנסת שלהם שהוצב לטענת העירייה שלא כחוק (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המתפללים מתבצרים (צילום: כיכר השבת)

המאבק כנגד פינוי בית הכנסת 'היכל יוסף שלום' של הרב צבי פרידמן השוכן בקראוון ברמה ג' בבית שמש עולה שלב. בכוונת המתפללים לצאת ולמחות כנגד החלטת העירייה לפנות את המבנה בשל הצבתו הלא חוקית.

עצרת התפילה תיערך היום (חמישי), בשעה 14:00 הצהרים מול ביתו של ראש העיר משה אבוטבול. בכוונת מאות המתפללים למחות על החלטת העירייה לפנות את בית הכנסת שהוצב במקום בשבוע שעבר.

אמש הגיעו פקחי העירייה לפנות את המקום, אך המתפללים התבצרו ולא אפשרו את הפינוי.

המתפללים המשתייכים לפלג הירושלמי טענו אמש בשיחה עם "כיכר השבת" כי בקשותיהם נפלו על אוזניים ערלות: "אנחנו מאות משפחות שמתגוררות בשכונה ואין לנו בית כנסת משלנו. ביקשנו מהעירייה אינספור פעמים שתביא לנו מקום משלנו אך לא ראש העיר ולא אף אחד עשו משהו בנדון".

"כשראינו שאין עם מי לדבר ואין מה לעשות החלטנו שמגיע לנו בית כנסת והצבנו אותו היכן שהצבנו. לא הייתה לנו ברירה״, הם הוסיפו.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לאור ניסיון העבר בשכונות קודמות שבהן התעכבה בניית מבני ציבור והקמת פארקים ירוקים עקב תפיסת השטחים המיועדים לכך על ידי קראוונים שהוצבו עליהם באופן פיראטי, מקפידה כיום העירייה על מדיניות ברורה של מניעת הצבת קראוונים על שטחים חומים וירוקים במטרה להימנע מחזרה על טעויות העבר".

״כל קהילה המעוניינת בהקמת בית כנסת מוזמנת להגיש בקשה מסודרת לוועדת ההקצאות, כאשר העירייה מצידה עושה מאמצים למלאות את צרכי הקהילות באופן מכובד״, הוסיפו בעירייה.

עוד נאמר בתגובה העירייה כי "במקרה הנוכחי, מדובר בקבלן שהתחייב כתנאי לטופס 4 לפנות את הקראוון ששימש את הפועלים. כל זמן שהקראוון לא יפונה, העירייה לא תוכל לאשר טופס 4".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר