שנה אחרי "צוק איתן": אות המערכה יחולק

שנה אחרי מבצע "צוק איתן", הודיע צה"ל כי יחלק את אות המערכה לחיילים, משפחות שכולות ועובדי צה"ל. צבעי האות: כחול, לבן, אדום, צהוב וכתום. מי זכאי לקבל? (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אות המערכה (מתוך YNET)

שנה לאחר מבצע "צוק איתן" שהתרחש ברצועת עזה, דובר צה"ל הודיע כי הלוחמים יקבלו את אות המערכה וכן המשפחות השכולות שיקיריהן נפלו במערכה.

את האות יקבלו אותן משפחות על ידי מפקדי היחידות של הנופלים שיגיעו אליהן לביתן. לאחר מכן יקבלו את האות החיילים שנפצעו במערכה ולבסוף יחולק האות לכל המפקדים והחיילים בסדיר ובמילואים. האות ייענד על מדי א' של המשרתים הזכאים לקבלתו, מעל חפי הכיס השמאלי.

לכל צבע המרכיב את האות יש משמעות: הכחול והלבן מסמלים את דגל ישראל, הצבע האדום מסמל את דם הנופלים והפצועים, הצבע הכתום מסמל את אוכלוסיית העורף והצבע הצהוב המדברי מסמל את הגזרה בה אירעה המערכה - הדרום.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "הזכאים לקבלת האות בצה"ל הם כל חייל בשירות סדיר (חובה וקבע) ואזרח עובד צה"ל ששירת חמישה ימים ומעלה ברציפות במהלך המערכה, או משרת מילואים ששירת במשך לפחות חמישה ימים סך הכל החל מהתאריך ט' בתמוז תשע"ד, 7 ביולי 2014, ועד התאריך א' באלול תשע"ד, 26 באוגוסט 2014- תאריך כניסת הפסקת האש לתוקפה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ציין כי "אות זה מוענק כשנה לאחר 'צוק איתן', מערכה שבה הוכחה פעם נוספת מסירותם חסרת הפשרות של המשרתים בסדיר ובמילואים. צה"ל ממשיך לחבק את המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם".

הרמטכ"ל הוסיף, "אתגרים רבים עוד לפנינו במציאות הדינמית והמתהווה המחייבים אותנו למוכנות מלאה ליום פקודה עם אותה רוח הלחימה והמגויסות שכה אפיינה את המשרתים ב'צוק איתן'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר