חוק ההונאה בכשרות

בעלי מלונות: "לאפשר כשרות אלטרנטיבית, הכשרות מייקרת"

בעלי מלונות ומסעדות, פתחו במאבק נגד חוק ההונאה בכשרות. בפניה לשרים הם מבקשים לאפשר להם לקבל כשרות אלטרנטיבית וטוענים כי מונופול הרבנות מייקר מחירים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חתום, בין היתר, על הצעת החוק. ח"כ משה גפני (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

המאבק על הכשרות: לאחר שסיעת 'כולנו' עצרה בשבוע שעבר את חוק הונאת הכשרות של סיעות יהדות התורה וש"ס, חוק שימנע להציג את התואר 'כשר' למסעדות ללא משגיח מהרבנות, החלו ארגונים שונים להלחם בחוק ולטעון כי החוק יגרום ליוקר במחירים.

ארגונים של בתי מלון המאוגדים בהתאחדות המלונות, המסעדנים, המאוגדים באיגוד המסעדות ובעלי אולמות השמחה, פנו לשרי הממשלה בבקשה לעכב את הצעת החוק.

במכתב ששיגרו לשרים הם מבקשים לאשר להם "לפנות לכל מערך השגחה אלטרנטיבי לרבנות הראשית, גם של רבנים אורתודוכסים מכובדים".

לדבריהם: "למתן מעמד של מונופול לרבנות הראשית ו/או לרב המקומי, ישנן השלכות כבדות על התייקרות מחירי המזון, וזאת לאור העובדה כי מונופול מוביל, בדרך כלל, לעליית מחירים. כבר כיום, לפני ההחמרה המוצעת בחוק, עלות הכשרות הינה כבדה ביותר, ובתעשיית המלונאות, כמשל, היא מגיעה ל3% מהעלויות, קרי: למאות רבות של מיליוני שקלים בשנה למלונות".

מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר, מציין הבוקר כי: "המוצר התיירותי בישראל נחשב יקר, כאשר אחת הסיבות לכך הינה עלות הכשרות. במשרד התיירות התכנסה ועדה ציבורית, שבחנה את עלות הנופש בישראל, בהשוואה למדינות אירופה, והגיעה למסקנה כי הפחתת עלויות הכשרות הינה הכרחית . אף הממשלה אימצה את מסקנות הוועדה".

ראשי הארגונים ביקשו מחברי ועדת השרים להתנגד להצעת החוק ו"להימנע מחיזוק המונופול הקיים על השלכותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר