נאבק: אולמרט הגיש ערעור לעליון על ההרשעה בתיק טלנסקי

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו בתיק טלסנקי - מעטפות הכסף. בנוסף, הוא מבקש עיכוב בביצוע עונש המאסר (משפט)

אולמרט וזהר בבית המשפט (צילום: נעם מושקוביץ - פלאש90)

מערער: כשלושה חודשים אחרי שהורשע בפרשת טלנסקי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום (שלישי) לבית המשפט העליון ערעור על ההרשעה.

בערעור שהגישו פרקליטיו אלי זהר ואיל רוזובסקי, הם טוענים כי שנים משופטי ההרכב המרשיע - משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן חרגו מסמכותם. "השופטת פרידמן-פלדמן, שלא היתה חלק מן ההרכב המקורי, הרחיקה לכת וכתבה בפסק דינה כי לשיטתה יש להרשיע את המערער לנוכח הקביעות בפסק הדין הראשון", כתבו עורכי הדין בערעור לעליון. "קביעה זו הופכת את פסק הדין כולו לנגוע בחריגה מסמכות, הפוגמת בהכרעת הדין כולה".

עוד טוענים הפרקליטים כי "קביעת בית המשפט כי המערער לא העיד בשלב זה של ההליך מוטעית. המערער העיד בהליך הראשון. הימנעות המערער מלהעיד פעם נוספת בהליך השני, הליך ייחודי חריג ויוצא דופן של גביית ראיות חדשות, אינה מהווה שתיקה ואין להסיק מאי מתן עדות בשלב זה מסקנה לחובת המערער.

"קביעות בית המשפט כי תשלום תוספת השכר לשולה זקן מהווה שימוש פרטי של המערער בקופה, ולפיכך שינוי התוצאה מזיכוי להרשעה, מוטעות. טעה בית המשפט הנכבד כשלא קבע את אופי התשלום לזקן על פי סוג העבודה שביצעה. בהליך השני הוכח כי זקן ביצעה פעילות פוליטית רבה עבור המערער. הוכח כי היא הקדישה מזמנה מידי יום שעות רבות כעוזרת פוליטית שחפצה לקדם את המערער לעמדה בה יוכל להנהיג את המדינה. הקופה הייתה קופה פוליטית ומתוכה שולמו לזקן תשלומים שסווגו פרטיים אין הדבר הופך את הקופה כולה לפרטית".

בנוסף מבקש אולמרט, כי עד לדיון בערעור, יעוכב ביצוע גזר דין המאסר שנפסק עליו בפרשה.

במקביל, ביקשו הפרקליטים כי במידה והעליון לא יקבל את הערעור על ההרשעה, לכל הפחות הוא יקל על העונש ולו בשל מעמדו של אולמרט.

כזכור, ביולי 2012 זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את אולמרט, אולם בעקבות עדותה הדרמטית של שולה זקן, הגישו בפרקליטות ערעור על פסק הדין, והעליון החזיר את התיק למחוזי, שהרשיע את אולמרט במרס האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר