הציונות הדתית סוערת

תלמידי הרב החשוד מצפת עשו 'קריעה' וזרקו את ספריו

תלמידיו של הרב הדתי-לאומי מצפת החשוד במעשים חמורים נגד נשים נותרו בהלם. גורם בקהילה מספר ל"כיכר השבת": "התלמידים עשו קריעה וזרקו לפח את ספריו של הרב". תיעוד (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ספריו של הרב בפח האשפה (צילום: אלימלך גרסטל)

סערה בציונות הדתית: בקהילתו של הרב הדתי-לאומי מצפת החשוד במעשים חמורים נגד נשים שורר הלם בעקבות ההאשמות החמורות המופנות כלפי רבם הנערץ, עד לפני פיצוץ הפרשה. לדברי גורם בקהילה ששוחח עם "כיכר השבת", "התלמידים עשו 'קריעה' כששמעו על המעשים של הרב".

לדבריו, "התלמידים עדיין בהלם ולא מעכלים את הנושא. התלמידים מדברים כעת נגד הרב בצורה חמורה ביותר ולדבריהם אין לרב לאן לחזור מכיוון שהם לא יקבלו אותו בחזרה אחרי מה שהוא עשה". הגורם הוסיף ואמר כי "התלמידים זרקו את ספריו של הרב לפח הזבל. צריך להבין, הוא היה הרב הנערץ שלהם. הם היו מתייעצים איתו על כל דבר וסמכו עליו בעיניים עצומות".

הרב החשוד (צילום: מתוך "עזרת נשים", יוטיוב)

כזכור, בימים האחרונים התפוצצה הפרשה בקול רעש גדול. על פי הדיווחים, בשבועות האחרונים החליטו רבני העיר צפת להגלות את הרב מהעיר בעקבות תלונות של נשים שפנו אל הרבנים בנוגע למעשים חמורים שעשה לכאורה הרב. בשלב מסוים החלה המשטרה לחקור את הנושא ונגד הרב הוגשו תלונות של שתי נשים.

על פי הדיווחים, הרב ניסה להימלט לברזיל, לה אין הסכם הסגרה עם ישראל, אך במשטרה כבר הוציאו נגד הרב צו איסור יציאה מהארץ והוא נעצר בנתב"ג. יש לציין כי הרב מכחיש את כל החשדות נגדו וטוען כי הוא חף מפשע וכי הסיפור יסתיים בקרוב.

קהילת הרב החשוד, צפת (צילום: אלימלך גרסטל)

אלא שעל פי הגורם בקהילה, אין לרב כבר לאן לחזור מכיוון שאנשי הקהילה - כ-100 תלמידים ועוד עשרות משפחות של אברכים, כבר החליטו להתנתק מהרב וכאמור חלקם אף זרק את ספריו לפח האשפה.

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בקריית שמונה את מעצרו של הרב הדת"ל. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום רביעי, כך שאת השבת הקרובה יבלה הרב מאחורי סורג ובריח.

בפתח הדיון בבית המשפט התייחס הרב העצור לפרשייה שמסעירה את הציבור הדתי לאומי ואמר: "בעזרת השם, הצדק ייצא לאור. בעז"ה נעשה מסיבת הודיה וגם אתם תהיו מוזמנים".

הערב פורסם כי הוגשה תלונה נוספת נגד הרב, וכי הרבנים שטיפלו בסוגיה מחזיקים בידם הקלטה בה הרב מודה בחשדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר