הגראי"ל שטיינמן סירב לחתום על מכתב בגלל "תואר מופלג מדי"

מרן הגראי"ל שטיינמן סירב לחתום על קריאה לתרומה, זאת בשל שעל המכתב הופיע שמו של תלמיד חכם בצירוף תואר מופלג מעט. "יחשבו שהוא ראוי להכריע בשאלות חמורות" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

הרב משה יהודה שניידר, המוכר כ"חברותא" של מרן הגראי"ל שטיינמן, מסכם כמידי שבוע את דברי מרן ראש הישיבה. השבוע, מספר הרב שניידר על מקרה בו סירב מרן לחתום על מכתב צדקה, בגלל תארים מופלגים מדי שניתנו בו לת"ח שהיה עשויים להפוך בעיני הציבור כראוי להכריע בשאלות חמורות מאוד.

"אנו למדים כמה זהירות צריך בכל פעולה ופעולה" כותב הרב שניידר ומספר כי זהירות כזו זוכים בני הבית "לראות אצל מרן בכל עת". הרב שניידר ממשיך וכותב כי הגראי"ל התבטא לאחרונה בנוגע ל"שאלה קשה של בין אדם לחברו וחשש מאד להכריע". לדבריו, הגראי"ל אמר כי "החפץ חיים העיד על עצמו שכל מה שאומר, הוא מוכן לומר לפני כיסא הכבוד..."

"לא מכבר נתבקש לחתום על מכתב צדקה, לקח את המכתב בידו וקראו מתחילה עד סוף - וסירב לחתום עליו. ביאר טעמו היות ונזכר במכתב שם תלמיד חכם אחד עם תואר מופלג מעט", (ומכיוון שכך. י.כ) "הוא חושש לחתום על זה. אמר שאפילו על רבי יצחק אלחנן לא כתבו מתחילה "הגאון הגדול" רק בסוף ימיו..."

"כשהעירו שבזמננו כותבים תארים בלי חשבון... אמר שזה לא משחק, וחושש שאם יחתום על זה - יחשבו שאפשר לסמוך על אותו ת"ח גם בשאלות חמורות מאד... שאינו ראוי להכריע בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר