פשרת הכשרות:

מסעדה ללא נציג מהרבנות הראשית תוצג כ"פיקוח עצמי"

על פי הפשרה ב'חוק הונאת הכשרות', בעלי מסעדות ואולמות שיביאו משגיח כשרות מטעמם, ולא מהרבנות, יחויבו להדגיש "בפיקוח עצמי וללא כל השגחה". בכירים ברבנות: "אסון לכשרות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Alex Kolomoisky - פלאש90)

פשרת הכשרות: בתנועת ש"ס וב'יהדות התורה' הצהירו כי ילחמו נגד האפשרות שבעלי מסעדות יציגו עצמם כ'כשרים' ללא משגיח מטעם הרבנות הראשית, אך לאחר שבשבוע שעבר הצעת חוק הונאת הכשרות של המפלגות החרדיות ירדה מסדר היום בוועדת שרים לענייני חקיקה נאלצו בש"ס לוותר על הדרישה החד משמעית וב'כולנו' התקפלו.

מי שהובילה את ההתנגדות לתיקון חוק הונאת הכשרות היא ח"כ רחל עזריה מ'כולנו', שיחד עם חבריה למפלגה לא אפשרה לחוק לעבור בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לאחר שבוע נאלצים בש"ס להתפשר. על פי המתווה שהושג בין ש"ס ל'כולנו', בעלי מסעדות ואולמות שירצו להביא משגיח משלהם, בלי קשר לרבנות הראשית וללא פיקוח רב מוסמך יוכלו לעשות זאת, אך יחויבו להדגיש "בפיקוח עצמי וללא כל השגחה".

על פי דרישת ש"ס ו'יהדות התורה' יהיה אסור לכתוב על המסעדה "כשר" אך יהיו מי שיוכלו להתבלבל, ומי שהתקפל הם אנשי 'כולנו' שהסירו את הדרישה שתתיר להציג כ"כשר".

בכירים ברבנות הראשית רואים בפשרה כמכשול: "נכון שיהיה חייב להדגיש שזה ללא פיקוח, אבל היהודי - לא חרדי - שגר בדרום או בצפון הארץ ולא מכיר את הפרטים של הכשרויות ויראה תמונה של איזה רב ויהיה כתוב שזה בפיקוח וכו' יוכל להתבלבל ולהבין שזה כשר" אומר בכיר ברבנות בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "יבואו רבנים רפורמים, יפתחו כשרות, ידגישו שזה ללא השגחה של הרבנות, וכל הפרטים הללו, זה יכול להיות אסון לכשרות".

יצוין כי בש"ס וב'כולנו' מכחישים דבר הקמתו של צוות משא ומתן. לדבריהם, עוזרי החכי"ם בלבד טיפלו בחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר