טלטלה במשטרה

ראש יאח"ה תת ניצב אפרים ברכה שם קץ לחייו ביריה

"החוקר מספר 1 של ישראל", ראש יאח"ה תנ"צ אפרים ברכה, שהיה מעורב במספר פרשיות ולאחרונה נחשד בקשר פסול, שם קץ לחייו הלילה, ביריה בלב כשהוא בתוך רכבו סמוך לביתו במודיעין (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ברכה וזירת האירוע (צילום: הדס פרוש - פלאש90 ואבי מועלם - YNET)

דרמה במשטרת ישראל: תת ניצב אפרים ברכה, ראש יאח"ה, שם קץ לחייו הלילה (מוצאי שבת) בירייה במכוניתו, ליד ביתו במודיעין.

כאמור, האירוע התרחש בשעות הלילה, רעייתו הבחינה כי הוא יצא עם הרכב מביתו ונעלם, היא הזעיקה את כוחות המשטרה, שמצאו אותו ברכבו ירוי בליבו.

ברכה כיהן כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ונחשב לחוקר מספר 1 של משטרת ישראל.

לזירת ההתאבדות הגיעו בכירי המשטרה, ובהם מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו.

לדברי קצינים במשטרה, בחודש האחרון ברכה היה נראה נפול. גם במסיבת הפרידה מהמפכ"ל יוחנן דנינו בשבוע שעבר הוא היה נראה נפול , ולדברי נוכחים באירוע - קצינים רבים בחרו להתרחק מברכה.

זירת האירוע (צילום: אבי מועלם - YNET)

רק בשבוע שעבר דווח בחדשות ערוץ 10, כי על פי מידע הראשוני שהגיע לחוקרי מח"ש מעלה חשד לפיו ברכה העביר לכאורה מידע חסוי לנחקרים. בנוסף, ברכה נחשד כי קיים קשרים פסולים עם נחקרים, בעיקר בפרשת "נמל אשדוד". על פי הדיווח, הרב יאשיהו פינטו מסר בחודש האחרון עדות בפרשה החדשה נגד ברכה.

מהמשטרה נמסר: "אפי ברכה, נשוי ואב לארבעה, תושב מודיעין, בן 55 במותו, ביצע שורת תפקידים במשטרה מאז שנת 83. בתפקידו האחרון שירת כראש יאח"ה. משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער המשפחה".

כזכור, ברכה היה זה שהביא מידע על שוחד לכאורה שנתן לו הרב פינטו, זאת בכדי שימסור לו מידע בנוגע לחקירה נגד מוסדות "שובה ישראל" בנשיאות הרב, חקירה שכבר גוועה בכל ענות חלושה. לטענת הרב פינטו, מדובר היה בסיוע חירום אישי לברכה ולמשפחתו.

לפני כשבועיים, נחשפה עדות מפתיעה של עד המדינה בפרשת רונאל פישר, רפ"ק ערן מלכה. במהלך עדותו בפני החוקרים, חשף מלכה כיצד עבדו התהליכים הפנימיים באגף החקירות. מלכה סיפר בין היתר כי בשנת 2005 עלו חשדות מסויימים כנגד הרב יאשיהו פינטו, אולם תת ניצב אפרים ברכה שעמד אז בראש צוות החקירה סירב לחקור אותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר