משבר ב'הבית היהודי'?

נגד בנט: סמוטריץ' תומך בביטול רפורמת הגיור; אריאל יעדר

משבר בבית היהודי? בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מביע תמיכה בביטול רפורמת הגיור. אורי אריאל יעדר מהישיבה. במקביל גם יצחק הרצוג מתנגד לביטול (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

משבר ב'בית היהודי'? בזמן שהשר נפתלי בנט תוקף את ביטול 'חוק הגיור' שעברה בממשלה הקודמת בתמיכתו, חברו למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מברך על ההחלטה.

סמוטריץ' אמר הבוקר כי: "ביטול רפורמת הגיור היא טובה ותתרום למעמדם ואמינותם של הגיורים", ולמעשה תומך בעמדת המפלגות החרדיות והרבנים הראשיים.

מנגד, הוא בחר לתקוף את העברת סמכויות בתי הדין לידי משרד הדתות ואמר: "הוצאת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים היא רעה ופוגעת במעמדם הרשמי".

כזכור, מוקדם יותר, תקף בנט את החלטת הממשלה ואמר: "ברור שאצביע היום נגד ביטול חוק הגיור. חיוני שנגייר מאות אלפים על-פי ההלכה ובסבר פנים טובות. ציפי ואני הבאנו החלטה זו וחבל לבטלה".

בנוסף, , גם יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, ייעדר ככל הנראה מישיבת הממשלה, ולא יצביע נגד ביטול הרפורמה, כך דווח באתר "סרוגים".

בתוך כך, גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף גם הוא את החלטות הממשלה ואמר: "החזרת בתיה"ד הרבניים למשרד הדתות וביטול רפור' הגיור הן פגיעה קשה והפניית עורף לציבורים שלמים. זו פוליטיקת שרידות צינית שתביא לקרע בעם".

במקביל, ארגון רבני הציונות דתית 'דרך אמונה' מברך על ההחלטה לבטל את החוק‬: "‫חוק הגיור אשר הורתו בחטא ולידתו שלא בקדושה, הוא פגיעה במזוזה אשר על פתח ביתנו הלאומי- פגיעה ברבנות הראשית.

"בשנה האחרונה נלחמו רוב רבני ישראל בכל כוחם בעד הגיור הממלכתי, בעד מסורת פסיקת ההלכה, בעד גרי הצדק, בעד הרבנות הראשית. עמדנו על כך שלא לאפשר חקיקת חוק אשר יפגע בערכים אלו, וב"ה ד' היה בעזרנו ובוטל החוק הזה.

"כמובן טוב לחוקק חוקים אשר ייטיבו עם המתגיירים ועם המערכת, אולם זאת רק יד ביד עם הרבנות הראשית, וללא התערבות של המחוקקים בתוכן הלכות גיור בשו"ע ופסיקת ההלכה. גיור מאות אלפים אינו תיקון אלא קלקול נורא, אם הוא נעשה שלא בדרכים המותרות על פי ההלכה המרכזית בישראל."‬

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר