לפני ששם קץ לחייו

ברכה למקורביו: "הסיפור עם הרב פינטו ילווה אותי עד המוות"

בסוף השבוע האחרון, לפני ששם קץ לחייו, אמר תנ"צ אפרים ברכה ז"ל למקורביו כי "רוצים שאתאבד, אבל לא אתן להם את התענוג... הסיפור עם הרב פינטו ילווה אותי עד המוות". הלוויתו מחר (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שעות ספורות לאחר שתנ"צ אפרים ברכה שם קץ לחייו, מתפרסמות השיחות שערך עם מקורביו בסוף השבוע האחרון ובו התייחס לטענות נגדו. הלוויתו של ברכה, ששם הבוקר קץ לחייו בירייה - תיערך מחר (שני) במודיעין, בני משפחתו ביקשו מכלי התקשורת שלא לסקר אותה.

עוד בנושא:

אחד מחבריו הקרובים אמר כי "הוא (ברכה. ק.ר) היה בטוח שהבג"ץ שאישר את המינוי שלו יגרום לאנשים לרדת ממנו, אבל מהר מאוד הוא הבין שלא כך הדברים. הוא לא פעם, הסיפור שהיה עם הרב פינטו ילווה אותי עד המוות".

חבר אחר של ברכה ציטט אותו כאומר "הם רוצים שאני אתאבד, אבל אני לא אתן להם התענוג". לדברי החבר: "ככה הוא היה אומר לי כל הזמן. אני לא מאמין שבסוף הוא נכנע ללחצים". ברכה כתב לאחד מחבריו כי: "דואגים להזין את האנשים עם שקרים מתועבים עליי".

זירת המוות של ברכה ז"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות המתיחות בין ברכה ובין הרב פינטו - אותו הפליל ברכה, תלמידיו של הרב קיבלו את הידיעה בהלם ובצער כבד: "הכרנו את ברכה בימים שהיה מסתופף בצילו של הרב, ולאחר מכן עקבנו מקרוב אחר כל מהלך הענינים, כפי שהתגלגל בשנים האחרונות במהלך החקירה והמשפט וידענו שחלילה זה עלול להיגמר כפי שזה נגמר".

"כולם הזהירו את ברכה שהאמת סופה להתגלות, וכי מי שמתחיל עם הרב עלול לשלם על כך מחיר כואב", הם רומזים בעדינות. "חבל מאוד שאפרים לא תפס את עצמו בזמן והיה חוזר בו ומגלה את האמת והכל היה שב על מקומו בשלום”.

"במקום שבעלי תשובה עומדים, אף צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. טוב היה אם מלכתחילה לא היה מכניס עצמו ברכה לכל המצב המביך הזה בו נאלץ לעמוד ולשקר בעדותו ולהפליל שלא בצדק את הרב, אולם מרגע שמעד ועשה זאת היה עליו לנסות לחזור בתשובה ולהודיע קבל עם ועדה ששיקר והכל היה נסלח לו", אומרים החסידים בכאב עצור.

רק בשבוע שעבר דווח בחדשות ערוץ 10 כי על פי מידע ראשוני שהגיע לחוקרי מח"ש עלה חשד לפיו ברכה העביר לכאורה מידע חסוי. בנוסף, ברכה נחשד כי קיים קשרים פסולים עם נחקרים, בעיקר בפרשת "נמל אשדוד". על פי הדיווח, הרב יאשיהו פינטו אף מסר בחודש האחרון עדות בפרשה החדשה נגד ברכה.

מהמשטרה נמסר: "אפי ברכה, נשוי ואב לארבעה, תושב מודיעין, בן 55 במותו, ביצע שורת תפקידים במשטרה מאז שנת 83. בתפקידו האחרון שירת כראש יאח"ה. משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער המשפחה".

כזכור, ברכה היה זה שהביא מידע על שוחד שנתן לו הרב פינטו, זאת בכדי שימסור לו מידע בנוגע לחקירה נגד מוסדות "שובה ישראל" בנשיאות הרב, חקירה שכבר גוועה בכל ענות חלושה. לטענת הרב פינטו, מדובר היה בסיוע חירום אישי לברכה ולמשפחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר