הצעת חוק: גם פקח מקומי יוכל לתת קנס לרוכב אופנים חשמליים

הצעת חוק של ח"כ מרב בן ארי, שאומצה על ידי המשרד לביטחון פנים, מבקשת להגביר את האכיפה על רוכבי האופנים החשמליים ולאפשר גם לפקח רשות מקומית לתת להם קנס (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הצעת חוק חדשה שהגישה חברת הכנסת מרב בן ארי (כולנו), מבקשת להגביר את האכיפה כנגד המשתמשים באופנים חשמליים.

על פי ההצעה, גם פקחי הרשויות המקומיות, יוכלו לאכוף את החוק בנושא ולתת קנסות לרוכבים שיפרו אותו, זאת בנוסף כמובן לשוטרי התנועה.

הצעת החוק תעלה השבוע לקריאה טרומית במליאת הכנסת ולאחר מכן היא תהיה הצעה ממשלתית אותה מגבש השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

בהצעת חוק נקבע כי פקחי הרשויות יוכלו לאכוף את החוק במידה והרוכב עבר עבירה שגובה הקנס שלה יהיה יותר מ-300 שקלים.

"תופעת פגיעות באמצעות אופניים חשמליים הולכת ומתרחבת בתקופה האחרונה, ואף צפויה להחמיר בתקופת החופש הגדול אשר מתקרב", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק, "בתי החולים מדווחים כי מדי שבוע נער או נערה מנותחים או מאושפזים עקב פגיעות אופניים חשמליים, ומדי יום הולכי רגל נפגעים מאופניים, החל בפגיעות פשוטות וכלה בפגיעות כירורגיות".

עוד נכתב כי "מלבד הפגיעות החוזרות ונשנות בהולכי רגל וברוכבי האופניים עצמם, נרשמים גם חיכוכים ועימותים, לעיתים אלימים, בין הולכי רגל לרוכבי אופניים, בשל הצורך שלהם לחלוק יחד מרחב משותף המסכן את ביטחונם".

חברת הכנסת בן-ארי יוזמת הצעת החוק אמרה כי "הצעת חוק זו היא רק תחילת הדרך, ישנם נושאים נוספים בהם נטפל בהמשך, כגון הגבלת גיל הנסיעה באופנים חשמליים, טיפול בנושאי רישוי וביטוח והכי חשוב חינוך תעבורתי בבתי הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר