כנסת: הוקמה שדולה לתחבורה ציבורית

במשכן הכנסת הוקמה השדולה לתחבורה ציבורית ברת-קיימא בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וח"כ תמר זנדברג (מרצ). בטקס השתתף שר התחבורה ישראל כץ (רכב)

ישי כהן | כיכר השבת |
השדולה לתחבורה ציבורית, היום (צילום: דוברות הכנסת)

במשכן הכנסת הוקמה היום (שלישי) השדולה לתחבורה ציבורית ברת-קיימא בראשות ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וח"כ תמר זנדברג (מרצ). בטקס השתתף שר התחבורה ישראל כץ.

בפתח הדיון ציין שר התחבורה ישראל כץ כי הוא רואה קשר ישיר בין כל סוגי התחבורה ואמר כי "ככל שנפתח את התחבורה הציבורית והשימוש בתחבורה הציבורית יגבר, נביא לחיסכון של מאות מיליוני שקלים לציבור. המימון לא היה מכשול בקידום תחבורה ציבורית בשש השנים האחרונות שאני בתפקיד".

לדבריו: "הסיבה שהתחבורה הציבורית בישראל היא לא ברמה הנדרשת, זה משום שלפרויקטים לוקח הרבה זמן כדי להתניע אותם. הם כל הזמן על השולחן ובתוכניות".

באשר לרפורמת המחירים ולוויכוח שיש בנושא בין האוצר למשרד התחבורה אמר כץ: "באוצר לא מוכנים לכך שהכרטיס הבודד בפריפריה יהיה במחיר של 50 אחוז אני טוען שאם אנחנו מקימים בערי פיתוח ומביאים תשתיות במיליארדים אני לא רוצה מחירים יקרים שיגרמו לחלק לא להשתמש בזה. לצערי הם מתעקשים להגיד שאם נעשה רפורמה, הם רוצים לייקר את מחיר הכרטיס בגוש דן. אני חושב שזו טעות גדולה מאוד".

יו"ר השדולה, ח"כ אורי מקלב, אמר כי "נדון כאן בשדולה במכלול התחומים של התחבורה הציבורית כמו נגישות, זמינות אמינות יחס לנוסעים, מידע, איכות סביבה, טכנולוגיה ועוד, ונפרוס את הדיון בכל תחום לגופו. השדולה הזו פתוחה לציבור וקשובה לציבור. התחבורה הציבורית היא שירות מהותי של כל אדם והוא משפיע על סדר היום שלו בכל הקשור ללימודים, עבודה וכדומה.

"נושא התחבורה הציבורית אינו פוליטי והוא זוכה לתמיכה של כלל הגורמים. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה ובעיקר של משרד התחבורה שהבטיח לסייע - יביא בסופו של דבר לשיפור השירות. נמשיך לקדם את כלל הנושאים בטיפול פרטני ומעקב הדוק".

היו"ר ח"כ תמר זנדברג ציינה כי "מעבר משמעותי מתחבורה ציבורית לתחבורה פרטית הוא מטרה לאומית. הכוונות הטובות של משרדי הממשלה בנושא שיפור התחבורה הציבורית נשארות ברובן בגדר כוונות בלבד. היינו יכולים להיות בעיצומה של מהפכה משנת מציאות בתחום התחבורה הציבורית, אבל אנחנו מדשדשים במקום ואפילו הולכים אחורה.

"הנתונים מוכיחים כי המדיניות המעשית של הממשלה היא המשך השקעה אדירה בכבישים ומחלפים שישרתו את הרכב הפרטי, והשקעה נמוכה בהרבה בתחבורה ציבורית. הפער של ישראל מהעולם במדדי התחבורה הציבורית מצביע על פער גדול בתקציב השוטף אך מעבר לזה על פער אדיר של השקעה בתשתיות.

"צמצום הפער ייקח שנים, אבל אם לא נתחיל להניע את התהליך הזה עכשיו נמצא את עצמנו עם תחבורה ציבורית שהולכת ומידרדרת, עם פחות אפשרויות תעסוקה ומגורים ועם ירידה באיכות החיים, עלייה בזיהום ובהוצאות התא המשפחתי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בירך על הקמת השדולה ואמר "שני ציבורים משתמשים בתחבורה הציבורית - מי שאין לו רכב פרטי ומי שאינו מעוניין להשתמש ברכב פרטי מסיבותיו שלו, כאשר הציבור החרדי הוא משתמש מרכזי בתחבורה הציבורית. השימוש בתחבורה הציבורית הוא חברתי ממדרגה ראשונה ומדינה מתוקנת צריכה לעשות הכל כדי שאדם ירצה לנסוע בתחבורה הציבורית ולא ברכב פרטי. אתרום את חלקי לשדולה בכל מה שאוכל לסייע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר