צעיר נעצר בחשד למעורבות בהתעללות ב"זוגלובק"

המשטרה עצרה צעיר בשנות ה-20 החשוד במעורבות בהתעללות בבעלי חיים במפעל "זוגלובק" בשלומי. הוא נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים, במשטרה מציינים שהחקירה תמשך בשיתוף עם משרד החקלאות (חדשות, פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ 10)

משטרת נהריה עיכבה לחקירה צעיר בשנות ה-20 לחייו, בחשד למעורבות בהתעללות בבעלי חיים במפעל "זוגלובק" בשלומי. בתום החקירה שוחרר הצעיר לביתו בתנאים מגבילים.

במשטרה ציינו כי החקירה תימשך בשיתוף עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וייתכן כי בימים הקרובים ייעצרו חשודים נוספים.

בתוך כך, המשטרה פינתה שישה פעילים למען בעלי חיים שקשרו עצמם בשלשלאות לגדר מפעל "זוגלובק" בשלומי שבגליל המערבי.

הסערה החלה בעקבות תיעוד קשה שפורסם השבוע ב"חדשות 10". מהתיעוד, שצולם על ידי פעילי "אנונימוס", עולה כי עובדים במשחטה מתעללים באופן מחפיר ואכזרי בעופות לפני השחיטה.

בסרטונים שפורסמו נראים העובדים תולשים את רגלי העופות, מטיחים אותם ברצפה, זורקים אותם אחד על השני ובאופן כללי משחקים איתם. בנוסף, מהתיעוד עולה כי העובדים עוברים לכאורה על נהלי הרבנות הראשית לישראל לפיהם, השחיטה תבוצע אך ורק כשהעופות בידי השוחט בלבד ורק לשוחט מותר להניח את העופות בקנקן. אלא שמהתיעוד עולה כי חלק מהעובדים מניחים את העופות בקנקן.

בשנת 2013 כבר פורסם תיעוד של התעללות בעופות באותה משחטה, ואז הבטיחו בחברה כי הדבר לא יישנה. אלא שהחברה, כך נראה, במקום לטפל בבעיה החליטה לסגור את האפשרות לצלם מחוץ למשחטה והיא הגדילה את גדר המשחטה.

החקירה החלה ביום ראשון בשעות הערב על ידי הרופאה המרחבית של השירותים הווטרינרים לצד חוקרי יחידת הפצו"ח של משרד החקלאות אשר עדיין נמשכת. עד סיום החקירה וקבלת החלטות מול המשחטה, נדרשה המשחטה להוסיף באופן מיידי כח אדם מטעמה שיפקח ברצף על תהליך השחיטה ברמפת השחיטה, וזאת לצד תוספת פקחים וטרינרים מטעם השירותים הווטרינרים שיפקחו על השחיטה עצמה.

עם זאת, במהלך הוברר כי כדי לאפשר למפקחים פיקוח מיטבי על הפריקה והשחיטה יש להתאים תשתיות שאינן מצויות במקום. לאור זאת הורה השר אריאל להפסיק באופן מיידי את פעילות המשחטה על כל אגפיה עד להסדרת התשתיות הנדרשות שיאפשרו את יישום תוספת הפיקוח.

בעקבות פרסום התחקיר הורה שלשום שר החקלאות לסגור את המשחטה במפעל למטרת חקירה. השר אורי אריאל אמר בתגובה: "התמונות שנחשפו בפנינו הינם תמונות קשות ביותר שאין הדעת סובלת. הודעתי כבר שאנהג באפס סובלנות כלפי אירועים כגון אילו. הנחתי את המנכ"ל וגורמי המקצוע לפעול בצורה החריפה ביותר כנגד העבירות הללו ובמקביל להאיץ התקנת מצלמות מעקב בכל בתי המטבחיים והמשחטות".

מזוגלובק נמסר בתגובה: "החברה הגישה תלונה במשטרה נגד העובדים לשעבר שעבודתם הופסקה במשחטה בשלומי במהלך החודשים האחרונים ואשר על פי הצילומים של חדשות 10 התעללו בבעלי חיים. התנהגות כזאת אינה משקפת את רוח החברה והנחיותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר