הרכב שיגן על האוזניים שלכם בזמן תאונה

יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס משיקה את ה-"E קלאס" החדשה, שמצויידת במערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן גם מערכת להגנה על האוזניים של הנוסעים בזמן תאונה. כל הפרטים. צפו (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: שאטרסטוק)

יצרנית הרכב הגרמנית 'מרצדס' תשיק בקרוב את ה-E קלאס החדשה - מכונית סאלון שתתחרה באותה קטגוריה של אודי A6 וב.מ.וו סדרה 5. החברה הודיעה כי ה-E קלאס החדשה, שתושק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר ותגיע לישראל בשנה הבאה, תצויד במערכות בטיחות מתקדמות ביותר, ביניהן, מערכת להגנה על אזני הנוסעים בזמן תאונה.

עוד חידוש מעניין שמבטיחים במרצדס - אפשרות להחנות את המכונית בשלט רחוק, זאת באמצעות אפליקציה שתותקן בטלפון הנייד של נהג הרכב. בסרטון שפרסמה החברה ניתן לראות שנהג הרכב יכול להחנות את הרכב גם במקומות חניה צפופים כאשר הוא מחוץ לרכב. אגב, על פי החוק בישראל כיום לא ניתן להיעזר בחניה בשלט רחוק, זאת מכיוון שהנהג נדרש להימצא בתוך הרכב בכל זמן שהוא מונע ולהחזיק ידיו על ההגה בזמן תנועה.

לפתוח את הדלת באמצעות NFC

האפליקציה תאפשר בנוסף לפתוח ולנעול את דלתות הרכב על-ידי קישור NFC - תקשורת טווח קצר. בנוסף, ה-E-קלאס תוכל לתקשר עם מכוניות מרצדס אחרות באזור, זאת במטרה למנוע פגיעה בהן. בשלב ראשון מערכת התקשורת בין המכוניות לא תתקשר עם מכוניות של יצרניות אחרות, אך בעתיד נראה שכל הרכבים יתקשרו זה עם זה וכך יפחיתו את מספר התאונות.

ה-E-קלאס תצויד במערכת שתפעיל בזמן תאונת צד כריות מיוחדות במושבים שידחפו את הנוסעים לכיוון מרכז התא, זאת בכדי להפחית את הסיכון לפגיעת ראש וחזה בזכוכית או בדיפון הדלת. כאמור, במהלך תאונה הרכב ישמיע תדר מיוחד שמפעיל את מנגנון ההגנה הטבעי של האוזניים אצל בני אדם וכך תפחת הפגיעה בשמיעת הנוסעים.

במרצדס לא הסתפקו בחידושים הללו והוסיפו בקרת שיוט אדפטיבית - שתסייע בבלימה, האצה, תשמור מרחק ותסייע בהיגוי לשמירה על הנתיב. בנוסף, הרכב יצויד במערכת אקטיבית להתחמקות ממכשול, מצלמות היקפיות ותאורת לד קדמית עם 84 נורות שנדלקות כך שלא יסנוורו את משתמשי הדרך האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר