הותר לפרסום

אברהם מנגיסטו מאשקלון וישראלי נוסף מוחזקים בעזה

הותר לפרסום כי אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון בן 28, נעדר ברצועת עזה זה כעשרה חודשים לאחר שחצה את הגבול באזור זיקים. בנוסף, גם ישראלי תושב חורה מוחזק ברצועת עזה (חדשות)

ישי כהן וב. נסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתמוז תשע"ה | 09.07.15
אברה מנגיסטו, נעלם בעזה (צילום: מתוך פייסבוק)

הבוקר (חמישי) הותר לראשונה לפרסום כי אזרח ישראלי, אברהם מנגיסטו, בן העדה האתיופית, נעדר ברצועת עזה זה כעשרה חודשים. האזרח, בן 28, חצה את הגבול באזור חוף זיקים.

כוחות צה"ל והשב"כ ידעו בתחילה כי הוא מוחזק בידי הזרוע הצבאית של חמאס, אך כל ניסיון לאתר את מקום הימצאו, או לנהל שיחות עם החמאס כשלו.

מאז האירוע, לפני עשרה חודשים, חל צו איסור פרסום גורף. בכלי התקשורת בלבנון דווח לאחרונה כי בידי חמאס נמצאת גופת אזרח ישראל. עם זאת יודגש כי עדיין לא ברור מה עלה בגורלו אך בצבא אומרים שיש חשש לחייו.

"קופסא השחורה" של חמאס

מנגיסטו, הסובל מבעיות נפשיות וטופל על ידי שירותי הרווחה, הגיע ביום שישי בתחילת חודש ספטמבר 2014, לגבול הסמוך לזיקים. תצפיתנים של צה"ל זיהו אותו חוצה את הגבול, אך בתחילה חשבו שמדובר באזרח פלסטיני הנכנס לרצועה. רק לאחר שהכוח הצבאי הגיע לזירה הובן שמדובר בישראלי יהודי, מאחר ובתיק שהשאיר אחריו - כשעבר את גדר הגבול - היה ספר תנ"ך.

מאז כניסתו של אברהם לרצועת עזה, מנהלים השב"כ, אמ"ן ומתאם הפעולות בשטחים חקירה וניסיון להגיע אליו, עד כה ללא הצלחה.

בחמאס לא דיברו עד היום על החטיפה של הנער, אבל בעצרת שקיימו הארגון חודש אחרי החטיפה הם הציגו קוביה שחורה עליה נכתב בעברית: "קופסא השחורה".

כמו כן בחמאס רמזו אמש על חטיפתו, במהלך עצרת לציון שנה ל'צוק איתן' הוצגה הדיסקית של החייל אורון שאול הי"ד, ולצידה שתי דסקיות שעליהן סימני שאלה. ההערכה הינה שבחמאס ניסו לרמוז על פרשת מנגיסטו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה צוות שמטפל בכל נושא החטיפה, בראש הצוות עומד אל"מ במילואים ליאור לוטן.

בני המשפחה נפגשו לחרונה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר הביטחון משה יעלון, אך היא מרגישה פגועה, מאחר ולדבריה, ראש הממשלה לא טרח לפגוש אותם מאז חטיפת בנם.

ממשרד הביטחון נמסר הבוקר כי "ממידע שקיים עולה שמנגיסטו מוחזק בידי חמאס ברצועת עזה. ישראל פנתה לגורמים בינלאומיים ואזוריים כדי לברר את מצבו ודרשה לשחררו לישראל לאלתר. ישראל תמשיך לעשות מאמצים על מנת להביא לסיומו של המקרה ולשובו של האזרח לישראל".

בתוך כך, בישראל מדווחים הבוקר כי ברצועת עזה מוחזק ישראלי נוסף, בן מיעוטים תושב חורה, שחצה את הגבול לפני שלושה חודשים בסמוך לחממות של קיבוץ ארז.

בעבר הוא ניסה לחצות את הגבול ללא הצלחה. הקשר עמו נותק מאז כניסתו לרצועת עזה וההערכה הינה כי גם הוא מוחזק בידי גורמי טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר